اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب:

نقش علمای فریقین در احیای سیره نبوی کلیدی است

خبرگزاری فارس: معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: نقش علمای فریقین در احیای سیره نبوی کلیدی است.

نقش علمای فریقین در احیای سیره نبوی کلیدی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی عصر امروز در همایش علمای اهل سنت و شیعه در کنگان اظهار داشت: دین اسلام کامل‌ترین و بزرگ‌ترین دین است و تبعیت از دستورات قرآن بر همه مسلمانان واجب است.
وی افزود: وحدت شیعه و سنی امری مهم و حیاتی است و همه باید نسبت به تقویت وحدت اهتمام ورزیم.
معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب با تاکید بر لزوم برگزاری چنین نشست‌هایی برای توسعه و تقویت وحدت خاطرنشان کرد: نقش علمای فریقین در احیای سیره نبوی نقشی کلیدی است.
علم‌الهدی تصریح کرد: دست‌های پیدا و پنهان دشمنان در ایجاد اختلافات مذهبی مشخص است و به همین خاطر باید سعی کرد از ورود به مباحث تفرقه‌انگیز جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: باید نسبت به تقویت زمینه‌های مشترک بین شیعه و سنی اهتمام ورزیم و بدون تردید دشمنان از وحدت شیعه و سنی وحشت دارند.
فرماندار کنگان نیز در این نشست گفت: در شهرستان کنگان، بیشترین برادری و همدلی بین برادران شیعه و اهل سنت وجود دارد و این امر بر هیچ کس پوشیده نیست.
تیمور یزدان‌شناس افزود: مبنای روحانیون و علمای مذاهب اسلامی در این شهرستان، احترام به مقدسات یکدیگر و تاکید بر مولفه‌های مشترک است.
وی ابراز داشت: امروز اهل سنت در کنگان در کنار شیعیان این شهرستان برای رشد و تعالی شهرستان و استان تلاش می‌کنند و بیشترین همکاری را دارند.
فرماندار کنگان بیان کرد: در شرایطی که دشمنان برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان تبلیغات زیادی انجام می‌دهند، اجرای برنامه‌های مشترک و برگزاری نشست‌های وحدت‌بخش موجبات ناکامی دشمنان در دسترسی به اهداف شوم می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول