اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

خبرگزاری فارس به نیاز بسیاری از رسانه‌ها پاسخ می‌دهد

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه خبرگزاری فارس از مجموعه‌های خبری قابل استناد است، گفت: این مجموعه خبری نه تنها مأموریت و رسالت خود را به صورت مناسب انجام می‌دهد بلکه نیاز بسیاری از رسانه‌ها را نیز تهیه می‌کند.

خبرگزاری فارس به نیاز بسیاری از رسانه‌ها پاسخ می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی پیش‌ازظهر امروز در بازدید از مجموعه خبرگزاری فارس اظهار داشت: خبرگزاری فارس از مجموعه‌های خبری فعال در راستای انتقال اخبار شورای شهر اصفهان محسوب می‌شود و حضور خبرنگاران این مجموعه در جلسات شورای شهر پر‌رنگ بوده است.
وی با بیان اینکه فعالیت در این عرصه یک فعالیت سخت و دشوار محسوب می‌شود، اضافه کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور و به ویژه در اصفهان پیچیده‌تر از فعالیت‌های مدیریتی است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در فضای موجود در کشور هر شخصی در زمینه فرهنگ و هنر خود را یک کارشناس می‌داند و پیچیده بودن فعالیت‌های فرهنگی به دلیل وجود این موضوع است.
وی با بیان اینکه در صورتی که دخالت‌ها و اظهار نظر‌های افراد در زمینه مباحث و مسائل عمرانی موجود در کشور نا‌چیز است، ادامه داد: وجود اظهار نظرات بسیار در عرصه فرهنگی فعالیت این مجموعه‌ها را در سطح کشور پیچیده کرده است اما مطبوعات، خبرگزاری‌ها و به صورت کلی رسانه‌ها باید  از قدرت ریسک‌پذیری بالایی برخوردار باشند.
نصر اصفهانی با اشاره به اینکه این افراد باید از روحیه پذیرش و مواجه شدن با مشکلات جدید در حوزه فعالیت خود برخوردار باشند، تاکید کرد: هر شخصی وارد حوزه خبر و رسانه‌ای نمی‌شود و تمام فعالان موجود در این عرصه از ظرفیت و توانمندی‌های بسیاری برای مقابله با مشکلات برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه آستانه تأثیر‌پذیری این افراد باید نسبت به سایر افراد بیشتر باشد، افزود: در حال حاضر تمام امور موجود در کشور با مسائل سیاسی آمیخته شده و تمامی این مسائل رنگ و سابقه سیاسی به خود گرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تمام مجموعه‌های فعال باید جایگاه و رسالت اصلی خود را در سطح کشور حفظ کنند، بیان داشت: این افراد باید منافع بلند مدت مجموعه خود را به منافع زود‌گذر خود ترجیح داده و با این دیدگاه رسالت خود را در سطح جامعه انجام بدهند.
وی گفت: خبرگزاری‌ها و مطبوعات نیز باید اطلاعات و اخبار موجود در سطح کشور را به صورت مناسب به مردم منتقل کنند.
نصر اصفهانی با بیان اینکه مدیریت شهری باید از اصحاب رسانه حمایت کند، اظهار داشت: این حمایت باید به صورتی باشد که سبب وام‌داری آنها و دور شدن این مجموعه‌ها از رسالت اصلی آنها نشود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کتاب‌فروشی‌های موجود در سطح شهر به فست فود‌ها تبدیل شده‌اند، اضافه کرد: اهمیت کتاب‌فروشی کم‌تر از یک نانوایی نیست و شهرداری باید همانند نانوایی‌ها تسهیلات ویژه را به کتاب‌فروشی‌ها اختصاص بدهد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه راهکار‌های ویژه و لازم برای ساماندهی وضعیت خبرگزاری‌ها باید به مدیرت شهری ارائه شود، تصریح کرد: رسانه‌ها باید مشکلات خود را به صورت مستمر به مسئولان منتقل کنند و مطالبات و خواسته‌های خود را به صورت مستمر و مداوم دنبال کنند.
وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های خبری باید فضایی را برای آشنایی مسئولان با مشکلات آنها ایجاد کنند، افزود: نگاه‌های مسئولان با مشاهده مشکلات فعالان موجود در این عرصه تغییر می‌یابد و مجموعه‌های خبری و خبرگزاری‌ها باید مشکلات خود را در راستای فعالیت خود به گوش مسئولان برسانند.
نصر اصفهانی با بیان اینکه حمایت از رسانه‌ها باید از حمایت‌های پایدار باشد، تاکید کرد: حمایت‌های مقطعی مشکلاتی از این افراد و مجموعه‌ها را برطرف نمی‌کند.
وی با اشاره به اینکه حمایت از رسانه‌ها از حقوق مسلم آنها است، بیان داشت: این حمایت‌ها باید به صورتی باشد که جایگاه اصلی این مجموعه‌ها در سطح کشور حفظ شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: خبرگزاری فارس نه تنها مأموریت و رسالت خود را به صورت مناسب در سطح جامعه انجام می‌دهد بلکه خوراک بسیاری از رسانه‌ها را نیز تهیه می‌کند و این خبرگزاری از مجموعه‌های خبری قابل استناد است.
وی با اشاره به اینکه تمام رسانه‌ها به دنبال این هستند که به صورت مناسب وظیفه خود را انجام دهند، بیان داشت: تمام این افراد در فضای رقابتی موجود در عرصه خبر به دنبال نشان دادن ویژگی‌ها و شاخصه‌های خود هستند.
نصر اصفهانی گفت: خبرگزاری فارس وظیفه و رسالت خود را به صورت مناسب در این زمینه انجام داده و اطلاعات و اخبار را در فضای موجود به صورت مناسب و به بهترین شکل به مردم و مسئولان منتقل کرده است.
وی با بیان اینکه این مجموعه باید استقلال خود را همواره در سطح کشور حفظ کند، اظهار داشت: مجموعه خبرگزاری فارس و تمام خبرنگاران این مجموعه باید بدون وابستگی و با حفظ استقلال خود به فعالیت ادامه دهند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: حضور خبرنگاران این مجموعه در جلسات علنی شورای شهر پر‌رنگ بوده  است و تمامی مطالب و خوراک این مجموعه از سر‌چشمه برداشته می‌شود.
وی تصریح کرد: این افراد به غیر از جلسات علنی شورا در کمیته‌های تخصصی شورای شهر نیز حضور پیدا کنند و اخبار موجود در این کمیته‌ها را منعکس کنند.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول