اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

خبرگزاری فارس از دیگر رسانه‌ها جلو‌تر است

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام گفت: خبرگزاری فارس از دیگر رسانه‌های پرتعداد در استان ایلام جلوتر و فعال‌تر است.

خبرگزاری فارس از دیگر رسانه‌ها جلو‌تر است
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مجتبی اعلایی ظهر امروز در دیدار از خبرگزاری فارس در ایلام اظهار داشت: در واقع تولیدهای این خبرگزاری در استان به لحاظ کیفی بهتر از دیگر رسانه‌های موجود است و در این راستا موفق عمل کرده است. 
وی ادامه داد: اگر به سمت ایده‌آل حرکت کنیم باید تلاش بیشتری در این حوزه داشته باشیم که این ظرفیت در خبرگزاری فارس وجود دارد.
این مسئول اضافه کرد: مجموعه خبرگزاری فارس در ایلام مجموعه مورد توجه و خوبی است که کارکرد ویژه‌ای نسبت به سایر خبرگزاری‌ها دارد.
اعلایی تصریح کرد: رسانه جزو لاینفک اداره اجتماع است، رسانه‌ها بسیار تاثیرگذار در افکار عمومی بوده و بر این اساس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
استاندار ایلام با بیان اینکه در جمهوری اسلامی رسانه‌ها باید جای خود را بیابند، اضافه کرد: رسانه‌ها می‌توانند کمک خوبی به جمهوری اسلامی در رسیدن به اهداف خود باشند.
وی ادامه داد: در اصل دوم قانون اساسی کلیاتی را در خصوص جمهوری اسلامی تعریف کرده است، توحید، عدالت و ... از جمله اصول کلی تعریف شده از سوی قانون است.
این مسئول اضافه کرد: در اصل سوم قانون دولت را مکلف کرده که با استفاده از سازوکارهای مختلف از جمله رسانه‌ها دولت را به سمت اهداف بلند جمهوری اسلامی هدایت کند.
اعلایی تصریح کرد: از یک سو دولت مکلف می‌شود و از سوی دیگر برای رسانه تکالیفی را تعیین کرده است، یعنی رسانه در آن راستا تکلیفاتی دارد که باید به آنها توجه و عنایت ویژه داشته باشد.
استاندار ایلام گفت: به خصوص تکالیفی برای رسانه‌هایی که از منابع عمومی استفاده می‌کنند، تعیین کرده است که تکلیف سنگین‌تری نسبت به دیگر رسانه‌هاست.     
وی ادامه داد: حوزه خبرگزاری فارس عمدتا اخبار سیاسی را پوشش می‌دهد و تقریبا رویکردی سیاسی دارد که چند نکته در این زمینه نیز ارائه می‌کنم.  
این مسئول اضافه کرد: در حوزه سیاسی رسانه‌ها جایگاه بسیار مهمی دارند که می‌توان به تربیت سیاسی مردم اشاره کرد.
اعلایی تصریح کرد: همان‌طور که از تلویزیون و دیگر رسانه‌ها خواسته شده اصلاح ذائقه سیاسی برای مردم داشته باشند یعنی ذائقه سیاسی مردم را اصلاح کنند، حضور مردم را در عرصه سیاست تربیت کنند.
استاندار ایلام گفت: گاهی در حوزه اطلاع‌رسانی نقش معکوس بازی می‌شود، یک مرتبه افکار عمومی دچار یک هیجاناتی می‌شود که این هیجانات اصلا درست نیست و منطق ندارد.
وی ادامه داد: اما رسانه به خاطر اینکه جذب مخاطب داشته باشد به این سمت حرکت می‌کند و یک جریان کاذب را در اجتماع ایجاد می‌کند که خسارت بسیاری وارد می‌کند.
این مسئول اضافه کرد: رسانه‌ها باید مراقبت کنند و متعهدانه وارد میدان شوند، رسانه‌ها فکر نکنند که تنها وظیفه گفتن مسائل را دارند اما در مقابل گفته‌ها، باید پاسخگو باشند.
اعلایی تصریح کرد: رسانه‌ها باید به تاثیرات پیام و مطلب خود در افکار عمومی دقت ویژه‌ای داشته باشند بنابراین در بخش رسانه‌ها ایراد اساسی داریم و عموما نگاه ژورنالیستی غربی دارند که هیجانات خبری برای برخی از آنان اصل است.
استاندار ایلام گفت: اگر بخواهیم اجتماعی توسعه یافته داشته باشیم، همه چیز لازم داریم و رسانه نقش مهمی در ایجاد این مهم دارد و بعضا چون رسانه‌ها از کارکردهای خودشان مراقبت نمی‌کنند سبب سرعت‌گیر برای توسعه می‌شوند.    
وی ادامه داد: ذائقه کاذب سیاسی برای مردم ایجاد می‌کنند که باید در این راستا توجه و عنایت ویژه داشته باشند گاها برخی رسانه‌ها به موضوعی پرداخته اما به جنبه اخلاقی موضوع بی‌توجه می‌شوند.
این مسئول اضافه کرد: بارها خودم دیده‌ام که در برخی خبرگزاری‌ها ملی و دولتی از من مطلبی به دروغ نقل شده است و جالب آنکه این رسانه‌ها از دوستان ما هستند.
اعلایی تصریح کرد: این افراد بی‌مسئولیتی کرده و خودم که کاری را انجام داده‌ام اطمینان دارم که با هدفی که فلان رسانه به کذب به آن پرداخته فاصله فراوانی دارد.
استاندار ایلام گفت: وقتی خبری به کذب از بنده منتشر می‌شود و افکار عمومی از مدیریت بی‌اعتماد می‌شود، محصول خوبی نیست و برای مردم هیچ منفعتی ندارد.
وی ادامه داد: وقتی که خودم می‌بینم راجع به بنده چنین حرکتی انجام می‌شود پس اطمینان دارم که اطلاعات و اخباری که در مورد دیگران نقل می‌شود شاید مانند اطلاعات و اخبار کذبی است که از قول من منتشر شده و این بی‌اعتمادی به همراه دارد.
این مسئول اضافه کرد: به نظر من رسانه‌ها به مسئولیت خود توجه ویژه داشته باشند که اصولا از جمهوری اسلامی و مردم مجوز دارند که برآیند و کارکرد آنها فضا را به سمت پیشرفت و تعالی ببرد نه به سمت تنها یک رفتار ژورنالیستی.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول