اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کامران:

آمریکا جایگاهی در بین ملت‌های خاورمیانه ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم در مجلس گفت: حضور مردم عراق در صحنه به آمریکایی‌ها نشان داد که وجود آنان قابل تحمل نیست.

آمریکا جایگاهی در بین ملت‌های خاورمیانه ندارد
حسن کامران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به دلیل خروج آمریکا از عراق اظهار داشت: آمریکایی‌ها با توجه به حوادثی که در عراق رخ داد، مستأصل شده و همچنین قادر به پاسخ گفتن به افکار عمومی خود در داخل جامعه آمریکا نبودند و دلیل دیگر را فرسودگی و ناکارآمدی نیروهای آمریکا دانست.
وی گفت: آمریکایی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری عراق موفق به روی کار آوردن علاوی نشدند و نتوانستند او را بر صندلی ریاست بنشانند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان داشت: مجموعه شرایط دست به دست هم داد تا مردم اعتراض خود را به حضور آمریکایی‌های در عراق و همچنین انزجار خود را به حضور آمریکایی‌ها در خاک این کشور نشان دهند.
وی افزود: عوامل بیگانه و مداخله‌گران در خاک عراق از منافقان در اردوگاه اشرف حمایت می‌کردند، اما حکومت عراق مردم با این گروه تروریستی مخالف بود.
کامران تصریح کرد: مردم و خانواده‌ها پادگان اشرف و منافقان را به عنوان محلی تروریستی می‌دانند و علیه رهبران منافقان متحد و اعتراض خود را به طور علنی نشان دادند.
وی گفت: همه شرایط مطرح شده نشان می‌دهد که آمریکا جایگاهی در منطقه ندارد و هر چه زودتر به بهانه آموزش نیروها باید عراق را ترک می‌کرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس در این باره گفت: بعثی‌ها و عواملی که جیره خوار آمریکا هستند که شامل بعضی از افراد درون حکومت عراق نیز می‌شوند در انفجارات اخیر نقش داشته‌اند و هر چند نوری‌ المالکی پرونده این افراد را رو کرد و کسانی را که در انفجارات نقش داشته و سبب رعب و وحشت در دل مردم شده‌اند را معرفی کرد.
وی گفت: از دلایل بروز یک چنین انفجاراتی از سوی عوامل بیگانه در عراق این خیال خام است که بودن آمریکا در عراق به نفع مردم و امنیت این کشور است و دلیل دیگر را قدرت نمایی عوامل مداخله‌گر در این کشور دانست.
کامران با بیان اینکه حضور مردم عراق در صحنه به آمریکایی‌ها نشان داد که وجود آنان قابل تحمل نیست و همان طور که دیدیم مردم با پای پیاده برای برگزاری اربعین حسینی شرکت می‌کنند و ترس از دست دادن جان خود برای استقلال کشور و دین خود را ندارند، ادامه داد: امروز چرخه سیاسی به نفع امت عراق است و امیدوار هستیم فرآیندی که به وجود آمده با مدیریت قدرتمند به راه خود ادامه دهد.
وی تاکید کرد: انتظار داریم در نهایت نقشه‌های آمریکا و مداخله گری‌های آنان را به اتمام برساند و عراق بتواند امنیت و آرامش خود را به دست آورد.
این نماینده مجلس در ادامه افزود: جمهوری اسلامی به عنوان کشور همسایه عراق نسبت به حوادث آن حساس است و مسائل ژئوپلتیک و ژئو استراتژیک اقتضا می‌کند که جمهوری اسلامی نیز مراقب اوضاع باشد.
وی تاکید کرد: در مجموع عواملی که در عراق رخ می‌دهد وابسته به عوامل داخلی و باقی‌مانده حرب بعث و جریانات لائیک است که با عوامل خارجی نیز پیوستگی دارند.
کامران درباره نیروهای مداخله‌گر افزود: خط مشی متجاوزان در ابتدا چپاول و غارت‌گری و سپس اوج خشونت و قساوت است که این خود از تاکتیک‌های نیروهای اشغالی در عراق نیز محسوب می‌شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول