اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

پیروزی اخوان‌المسلمین قطعه‌ای از پازل خاورمیانه جدید است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: پیروزی اخوان‌المسلمین در انتخابات مصر، قطعه‌ای از پازل خاورمیانه جدید با مدیریت جهان اسلام است که عرصه را برای رژیم صهیونیستی تنگ‌تر می‌کند.

پیروزی اخوان‌المسلمین قطعه‌ای از پازل خاورمیانه جدید است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان در مصلای قدس اظهار کرد: اخوان‌المسلمین با  کسب 48 درصد از آرا در رأس دیگر احزاب نشان داد که از پایگاه قوی در بین مردم برخوردار است. 
وی با بیان اینکه پیروزی اخوان‌المسلمین در انتخابات قبلاً از سوی اسلام‌گرایان قابل پیش‌بینی بود، افزود: حزب اخوان‌المسلمین که دارای گرایش اسلامی بوده، نخستین حزبی است که پس از سرنگونی رژیم سلطنتی مبارک اعلام موجودیت کرد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این حزب در سال 1996 میلادی اعلام موجودیت کرد اما توسط رژیم مبارک سرنگون شد.    
سلیمانی با بیان اینکه اصلاح سیاسی، آزادی، عدالت و تضمین حق شهروندان در زمینه‌های رفاهی و آموزشی و آزادی بیان جزو اعتقادات حزب اخوان‌المسلیمن است، گفت: برقراری ارتباط با کشورهای همسایه مصر و بازگرداندن شکوه و عزت برای مردم مصر جزو دیگر اهداف این حزب است. 
وی به ویژگی‌های دیگر احزاب که در انتخابات مصر شرکت کرده بودند، اشاره و بیان کرد:حزب سلفی وابسته به عربستان و دنباله روی اهداف تند وهابیت بوده و در راستای منافع کشورهای غرب گام برمی‌داشت و یک سیاست خشن و کینه توزانه نسبت به شیعه دارند.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: پیروزی اخوان‌المسلیمن در انتخابات مصر، رژیم اسرائیل را سخت نگران کرده است به طوری که در آینده نزدیک تجدید نظر بنیادی در روابط بین مصر با اسرائیل را شاهد خواهیم بود.
سلیمانی در بخش دیگر خطبه‌ها به حضور با شکوه مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: مردم با حرکت پرجوش و خروش خود در تاسوعا و عاشورای حسینی، فرهنگ امام حسین را در این خطه زنده کردند.
وی تأمین امنیت در دهه اول محرم از سوی سپاه و نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان را قابل ستایش دانست و افزود: اگر چه در ایست و بازرسی‌ها مردم با کندی حرکت مواجه می‌شوند اما ضریب امنیتی در استان افزایش می‌یابد.
عضو مجلس خبرگان رهبری، صدا و سیما را در بازتاب عزاداری مردم سیستان و بلوچستان مورد خطاب قرار داد و عنوان کرد: صدا و سیما با استمرار به نمایش گذاشتن عزاداری‌های مردم ولایتمدار و خداجوی سیستان و بلوچستان، چهره واقعی این استان را در برد وسیع کشور ارائه دهد.
سلیمانی در خطبه اول به جاماندگان نهضت عاشورا اشاره کرد و افزود: با افزایش بصیرت و تقوا و مراقبت از نهضت عاشورا خود را در صف جاماندگان نهضت عاشورا قرار ندهیم.
وی در پایان با بیان اینکه دهه اول محرم امسال از ویژگی‌های ممتاز و خاصی برخوردار بود، بیان کرد: وجود اشعار پر محتوا در نزد مداحان، زمینه‌ساز انتقال صحیح به جوانان و خدشه‌دار نشدن نهضت امام حسین (ع) است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول