اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی سمنان خبر داد

فعال کردن سامانه GIS طیور در سمنان/نظارت آنلاین بر مرغداری‏ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از فعال کردن سامانه GIS طیور در سمنان و نظارت آنلاین بر مرغداری‏های استان سمنان خبر داد.

فعال کردن سامانه GIS طیور در سمنان/نظارت آنلاین بر مرغداری‏ها
رضا عامری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان در این زمینه اظهار کرد: در بخش معالجات دام و طیور فعالیت‏هایی در استان سمنان داشتیم و نمونه‏برداری‏هایی نیز انجام شده است.
وی اضافه کرد: در مبحث مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان هم که یک بیماری مشترک بین انسان و طیور محسوب می‏شود، بیش از 511 بار از مرغ‏داری‏های فعال در استان سمنان بازدید انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: در همین راستا، بیش از 2 هزار و 41 نمونه اخذ و به مراکز مختلف ارسال شد و این اطمینان را حاصل کردیم که بیماری مورد نظر در طیور این استان وجود ندارد.
عامری یادآور شد: یکی از اقدامات دیگر در سال جاری، فعال کردن سامانه GIS طیور بود که یکی از سامانه‏هایی محسوب می‏شود که در راستای پدافند غیر عامل و جلوگیری از تهدیدات زیستی می‏تواند نقش بسزایی داشته باشد.
وی افزود: با اجرای این طرح، به صورت آنلاین، مراکز و مرغ‏داری‏های استان سمنان رصد می‏شوند و دامپزشکی می‏داند که کدام مرغ‏داری‏ها مرتبط با بیماری و کدام واحد‏ها در آستانه بارگیری و حمل به بازار مصرف هستند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: کلیه اطلاعات مربوط به پرورش طیور در این استان در واقع در سامانه GIS طیور ساماندهی می‏شود و این اطلاعات با سازمان دامپزشکی کشور به صورت هم‏زمان مرتبط است و سازمان دامپزشکی کل کشور نیز به عنوان مرجعی نظارتی می‏تواند بر مراکز مرغ‏داری‏ها در سراسر کشور نظارت داشته باشد.
عامری در بخش دیگری گفت: یکی از سیاست‏های دیگر که دامپزشکی استان سمنان دنبال می‏کند، ساماندهی کشتارگاه‏های دام و طیور در استان بوده که در همین راستا، اقدامات سخت‏گیرانه بر کشتارگاه‏های طیور اعمال شده است.
وی اضافه کرد: بسیاری از کشتارگاه‏های استان سمنان بازسازی و نواقص آنها برطرف شده است و در حال حاضر چهار کشتارگاه فعال در استان وجود دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: به زودی پنجمین کشتارگاه نیز در این استان وارد چرخه تولید خواهد شد.
عامری افزود: در زمینه کشتارگاه دام، هشت کشتارگاه فعال در استان سمنان وجود دارد و یک کشتارگاه نیز به صورت صنعتی است و هفت کشتارگاه نیز به صورت نیمه صنعتی فعالیت دارند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول