اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری پیش‌بینی می‌شود

ایجاد 186 هزار فرصت شغلی در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از ایجاد 186 هزار فرصت شغلی در این استان طی سال جاری خبر داد.

ایجاد 186 هزار فرصت شغلی در اصفهان
غلامعلی قادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به اصل 43 و 44 در زمینه ایجاد تعاونی‌ها و فراهم شدن زمینه اشتغال اظهار داشت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری دولت 2 میلیون و 500 هزار اشتغال در کشور برای سال جاری تعریف کرده ‌است.
وی گفت: از این میزان سهم شهرستان کاشان به غیر از حوزه مسکن، 11 هزار فرصت شغلی است که تاکنون 7 هزار فرصت ایجاد شده ‌است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: انتظار می‌رود میزان اشتغال در شهرستان کاشان از صد‌درصد نیز فراتر رفته و در این زمینه یکی از شهرستان‌های پیشرو و نمونه در این استان معرفی می‌شود.
وی در ادامه از اختصاص حدود 10.3 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به کاشان خبر داد و عنوان کرد: چنانچه به طور میانگین به هر نفر، 3 میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات قرض‌الحسنه درازمدت مشاغل خانگی ارائه شود حدود 2 هزار اشتغال در این شهرستان ایجاد می‌شود.
قادری همچنین کاشان را یکی از موفق‌ترین شهرستان‌ها در حوزه مسکن مهر دانست و اظهار داشت: کار عظیم مسکن مهر در کاشان توسط تعاونی مسکن مهر با قدرت در حال انجام است.
وی از دست‌اندرکاران مسکن مهر در شهرستان کاشان درخواست کرد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی تحت تأثیر تعدادی افراد که با مطرح کردن گرانی مسکن مهر و عنوان مشکلات به دنبال ملتهب کردن فضای انتخابات هستند، قرار نگیرند.     
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تأکید بر لزوم غربالگری در واحدهای صنعتی کاشان یادآور شد: توجه ویژه در این زمینه، این امکان را فراهم می‌کند تا در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی در هر یک از واحدهای صنعتی بلافاصله نسبت به برطرف شدن آن اقدام شود.
وی با اشاره به آغاز طرح غربالگری واحدهای صنعتی در اصفهان به صورت تیمی خاطرنشان کرد: در 20 سال گذشته حدود 800 مورد بحران در صنعت اصفهان رخ داده که نزدیک به 60 درصد از این بحران‌ها در بخش صنعت نساجی و بخش قابل توجهی از آن نیز متوجه شهرستان کاشان بوده ‌است.
قادری تصریح کرد: تمام بحران‌های صنعتی استان اصفهان با تدبیر و درایت مهار شده و از تبدیل آن به معضل و از معضل به بحران جلوگیری شده‌ است.
وی کاشان را یکی از شهرستان‌های موفق در حوزه صنعت، کار و اشتغال معرفی و عنوان کرد: زمینه سرمایه‌گذاری برای کارخانه ریسندگی کاشان فراهم شده که در صورت ایجاد دریچه اطمینان، و ورود این سرمایه‌گذار به کارخانه ریسندگی کاشان، مشکل این کارخانه برای همیشه برطرف می‌شود بنابراین مسئولان کاشان باید کمک کنند تا این سرمایه‌گذار در این شهرستان مستقر شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین بر تقویت شوراهای سازش و هیئت‌های حل اختلاف در شهرستان کاشان تأکید کرد و گفت: با توجه به فعالیت 217 هیئت حل اختلاف در اصفهان، این شهرستان با 10 هیئت حل اختلاف، برای رسیدگی به موقع پرونده‌ها، باید به دنبال افزایش آن تا 50 هیئت حل اختلاف باشد.
به گفته وی میانگین رسیدگی به تخلفات پرونده‌ها در کشور توسط هیئت‌های حل اختلاف 45 روز است که این میزان با افزایش هیئت‌ها باید به یک هفته کاهش یابد.
غلامعلی قادری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به منظور شرکت در مراسم معارفه رئیس اداره تعاون کار و امور اجتماعی کاشان به این شهرستان سفر کرد.
انتهای پیام/آ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول