اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح‌های «سبا و سما»

میانسالان فارس مراقبت‌های ادغام یافته در یافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: میانسالان فارس در طرح‌های «سبا و سما» مراقبت‌های ادغام یافته سلامت دریافت می‌کنند

میانسالان فارس مراقبت‌های ادغام یافته در یافت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کارشناس مسئول سلامت میان‌سالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته دانشگاهی سلامت میانسالان که با عنوان سبا و سما (سلامت بانوان و مردان ایرانی) با مشارکت تمام معاونت‌های این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: برنامه سلامت میانسالان با دو برنامه سلامت بانوان ایرانی (سبا) و سلامت مردان ایرانی (سما) و با اهداف ترویج آموزش بهبود شیوه زندگی سالم میانسالان، ارائه مراقبت‌های ادغام یافته سلامت میان‌سالان و پیشگیری، تشخیص و درمان زودرس بیماری‌های شایع گروه سنی 25 تا 60 سال در سطح این استان اجرا می‌شود.
معصومه صفاری افزود: بر اساس مصوبات نخستین جلسه کمیته دانشگاهی سلامت میانسالان در گام نخست، تدوین شناسنامه سلامت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اولویت برنامه‌های اجرایی قرار می‌گیرد و تا پایان سال 1392 تمام کارکنان دانشگاه با پرونده الکترونیک شناسنامه سلامت، از خدمات ویژه گروه سنی میانسالان بهره‌مند می‌شوند.
وی بیان داشت: نیمی از جمعیت کشورهای در حال توسعه از جمله کشور ما را میانسالان تشکیل می‌دهند که شامل گروه سنی 25 تا 60 سال هستند.
صفاری گفت: جمعیت این گروه به طور روزافزون در حال افزایش است و تا چند دهه اخیر با سرعت بیشتری نسبت به سایر گروه‌های سنی ادامه می یابد، بنابراین توجه به سلامت آنها ضروری به نظر می‌رسد.
وی ابراز داشت: این گروه بزرگ و مولد جامعه تا کنون به دلیل تمرکز بر گروه‌های پرخطر از بسیاری خدمات دور مانده و نیازمند حمایت جدی برای ارتقای تمام‌جانبه کیفیت زندگی هستند.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول