اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان:

سمن‌ها حق فعالیت انتخاباتی کاندیداها را ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد حق ندارند برای کاندیداهای نمایندگی مجلس فعالیت انتخاباتی کنند.

سمن‌ها حق فعالیت انتخاباتی کاندیداها را ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک سازمان‌های مردم‌نهاد گیلان راهکارهای تعامل و همکاری سمن‌ها و نهادهای دولتی را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: عملکرد سازمان‌های غیردولتی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، کمک به بیماران و ... قابل تقدیر است.
وی سازمان‌های مردم نهاد را در خط مقدم مشارکت‌های اجتماعی دانست و افزود: سمن‌ها حامی و پشتیبان سازمان‌های دولتی محسوب می‌شوند و این امر مایه افتخار است.
پورعزیزی با بیان اینکه عملکرد مطلوب سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند آنها را در جایگاه‌های معتبر تصمیم‌گیری و اجرایی استان قرار دهد، تصریح کرد: سمن‌ها گزارش عملکرد اجرایی و مالی خود را به اداره کل اجتماعی استانداری ارائه دهند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد را از وظایف اصلی و ذاتی هیئت نظارت بر تشکل‌های غیردولتی اعلام کرد.
وی با تاکید بر اینکه اساسنامه سمن‌ها نحوه فعالیت آنها را مشخص کرده است، خاطر نشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد با انحراف از اساسنامه در عرصه فعالیت‌های اجتماعی با چالش جدی مواجه می‌شوند.
پورعزیزی خواستار ایجاد مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی شد و ابراز داشت: سازمان‌های غیردولتی در این زمینه باید تلاش کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد حق ندارند برای کاندیداهای نمایندگی مجلس فعالیت انتخاباتی کنند، یادآور شد: این امر مغایر با اساسنامه سمن‌هاست.
وی از برگزاری همایش سازمان‌های مردم‌نهاد گیلان خبر داد و گفت: این همایش در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.
پورعزیزی سازمان‌های مردم‌نهاد را حامی و پشتیبان نهادهای دولتی خواند و اذعان داشت: سمن‌ها به عنوان حامی و پشتیبان سازمان‌های دولتی در خط مقدم مشارکت‌های اجتماعی قرار دارند.
انتهای پیام/ی20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول