اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پخش و فروش مجتمع دخانیات گیلان:

سیگارهای وارداتی آغشته به رادیواکتیو هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پخش و فروش مجتمع دخانیات گیلان گفت: طبق آزمایشات انجام گرفته، بسیاری از سیگارهای وارداتی آلوده به رادیواکتیو هستند.

سیگارهای وارداتی آغشته به رادیواکتیو هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، غلامرضا حکیم‌پور ظهر امروز در همایش قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: به دلیل اینکه رودبار در مدخل ورودی گیلان قرار دارد، بخش زیادی از کالای دخانی قاچاق از این طریق وارد استان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رودبار بیشترین کشف آمار دخانی در گیلان را دارد، گفت: تلاش عوامل مبارزه با کالای قاچاق در کشف و ضبط این کالا موثر بوده است.
این مسئول از کشف حدود 676 هزار و 240 نخ سیگار قاچاق در رودبار در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: در این شهرستان حدود 271 هزار و 320 گرم تنباکو و 8 هزار و 630 گرم توتون پیپ نیز کشف و ضبط شده است.
وی با ارائه آموزش‌های لازم درباره تشخیص سیگار قاچاق گفت: برچسب نصب شده روی سیگار مهم‌ترین مشخصه شناسایی سیگارهای مجاز و قانونی است.
حکیم‌پور اضافه کرد: برچسب‌ها نوار باریکی است که روی درب پاکت سیگار نصب شده و آرم شرکت دخانیات در دو طرف این نوار دیده می‌شود و با تغییر زاویه طیف رنگ آن تغییر می‌یابد.
وی،وجود شکل برج میلاد در وسط این برچسب‌ها و نقش حروف انگلیسی ITC را از دیگر مشخصه‌های تشخیص سیگارهای مجاز و قانونی عنوان کرد و ابراز داشت: استفاده از نشانه‌های امنیتی در برچسب‌ها از شیوه‌های دیگر تشخیص سیگار مجاز و قانونی است.
رئیس پخش و فروش مجتمع دخانیات گیلان با بیان اینکه دو برچسب برای قابل تشخیص بودن سیگار قاچاق روی کالای دخانی نصب می‌شود، اذعان داشت: وجود شماره سریال مشکی رنگ از مشخصه‌های دومین برچسب استفاده شده روی پاکت سیگارهای قانونی و مجاز است.
به گفته وی، این شماره سریال هشت رقمی است و در قسمت زیرین بر چسب چاپ می‌شود. 
حکیم‌پور مشاهده نیمه برج میلاد در سمت راست پاکت سیگار به رنگ سبز پس از تابش اشعه فرا بنفش، وجود نوارهای مواج در قسمت پایین و وجود دایره در طرف چپ برچسب را از دیگر مشخصه‌های تشخیص سیگارهای قانونی و مجاز عنوان کرد.
وی با بیان اینکه نصب چنین برچسب‌هایی در داخل کشور با هزینه‌های بسیار زیادی انجام می‌گیرد، یادآور شد: در سیگارهای داخلی از این دو برچسب استفاده می‌شود و سیگارهای قاچاق دارای چنین مشخصه‌هایی نیستند.
این مسئول خاطر نشان کرد: در بسیاری از مواقع قاچاق کالای دخانی به داخل کشور از طریق مختلف صورت می‌گیرد و تعداد زیادی از عرضه کنندگان کالای دخانی قاچاق اجناس خود را در یخچال، سطل زباله و... نگهداری می‌کنند.
وی همچنین نصب برچسب روی بسته سیگار، داشتن پیام بهداشتی مصور و به زبان فارسی در عرض بسته را از مشخصه‌های شناسایی سیگارهای مجاز و قانونی برشمرد.
رئیس پخش و فروش مجتمع دخانیات گیلان، شرکت دخانیات کشور را دارای مجهزترین آزمایشگاه در زمینه ساخت سیگار دانست و تصریح کرد: طبق آزمایشات انجام گرفته بسیاری از سیگارهای وارداتی آلوده به رادیواکتیو هستند.
وی افزود: وارد کنندگان کالای دخانی قاچاق به دنبال آن هستند تا علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد داخل کشور سلامت جامعه را نیز به خطر بیندازند.
حکیم‌پور با بیان اینکه حمل و نگهداری و عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی ممنوع است، متذکر شد: اگر هر واحد صنفی مرتکب چنین تخلفی شود به سه صورت با آن برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: در مرتبه نخست تخلف، عرضه کننده معادل دو برابر قیمت روز کالای قاچاق جریمه شده و کالای قاچاق کشف و ضبط می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: در صورت مشاهده تخلف دوباره صنف متخلف، عرضه کننده معادل پنج برابر قیمت روز کالا جریمه شده و کالای قاچاق کشف و ضبط و پارچه نوشته‌ای بر درب محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت یک ماه نصب می‌شود.
به گفته وی، اگر واحد صنفی برای سومین بار مرتکب چنین تخلفی شود عرضه کننده معادل 10 برابر قیمت روز کالای قاچاق جریمه می‌شود و با ضبط کالای قاچاق علاوه بر نصب پارچه یا تابلو بر سر درب محل کسب، به عنوان متخلف صنفی نیز معرفی شده و محل کسب به مدت شش ماه پلمپ می‌شود.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول