اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تراکتورسازی ایران خبر داد

رشد 154 درصدی صادرات تراکتورسازی ایران

خبرگزاری فارس: صادرات از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در 9 ماهه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از 154 درصد رشد برخوردار بوده است.

رشد 154 درصدی صادرات تراکتورسازی ایران
ابوالفتح ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در تبریز اظهار داشت: در 9 ماهه گذشته بیش از 41 میلیون دلار از محل صادرات نزدیک به 2 هزار و 800 دستگاه انواع تراکتور به خارج از کشور، ارز وارد کشور شده است. 
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران افزود: از این میزان ارزآوری سهم تراکتورسازی تبریز بیش از 25 میلیون دلار، تراکتورسازی کردستان بیش از 13 میلیون دلار و تراکتورسازی ارومیه نزدیک به 3 میلیون دلار است.
وی، در مورد حجم تراکتورهای صادراتی از زیرمجموعه‌های تراکتورسازی ایران نیز، گفت: از تراکتورسازی تبریز، کردستان و ارومیه به ترتیب یک‌هزار و 654، 865 و 259دستگاه انواع تراکتور به خارج از کشور صادر شده است.
ابراهیمی با اشاره به مشتریان خارجی این گروه، گفت: صادرات تراکتورسازی ایران به کشور های نظی افغانستان، زیمباوه، عراق، تاجیکستان، سریلانکا، سودان و ... صورت می‌گیرد و کشورهای همسایه، آفریقایی و آسیای میانه در رده‌های اول تا سوم مشتریان بازارهای جهانی تراکتورسازی محسوب می‌شوند.
وی در مورد حجم تولید مجموعه تحت مدیریتش در 9 ماهه گذشته اظهار داشت: تولید نزدیک به 14 هزار دستگاه انواع تراکتور در 9 ماهه امسال تحقق یافته است.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز در مورد انواع تولیدات در تراکتورسازی گفت: بیش از 13 نوع تراکتور شامل تراکتورهای MF285 ،MF399 ، ITM 299 ، ITM800 در دو نوع تک و دو دیفرانسیل،  ITM240، ITM1050 و تراکتورهای باغی در سه نوع در تراکتورسازی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود. 
گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ادوات کشاورزی با 12 شرکت اقماری که هفت شرکت در تبریز و در خود تراکتورسازی مستقر بود، دو شرکت در سنندج و ارومیه و سه خط تولید نیز در کشورهای ونزوئلا، اوگاندا و تاجیکستان فعال است. 
همچنین در این مجموعه بیش از 5 هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند و با توجه به همکاری بیش از 200 قطعه‌سازی و واحد تولیدی برای تامین قطعات و محصولات موردنیاز این گروه پیش‌بینی شاغلان غیر مستقیم مرتبط با این گروه نیز 200 هزار نفر است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول