اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

بهانه دادن به دشمنان اسلام در شأن مدیران ارشد نیست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: بهانه دادن به دشمنان اسلام که مترصد کوچک‌ترین خطا و اشتباه از سوی ما هستند دور از شأن مدیران ارشدی است که بخواهند به این کار دامن بزنند.

بهانه دادن به دشمنان اسلام در شأن مدیران ارشد نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در مراسم اختتامیه کنگره عاشورایی در اردبیل اظهار داشت: دنیای امروز یک کاسه شده و این طور نیست که ما در خانه خود بنشینیم و بگوییم برای خود حرف می‌زنیم بلکه چنین نیست و همه به دنبال سوژه درست کردن علیه شیعه هستند.
وی با تاکید بر پرهیز شاعران از غلو کردند در اشعار گفت: ائمه معصوم زخمیان جهالت دوران خود هستند و شاعران نیز نباید با غلوهای خود زخم دیگری بر آنان زده و آبروی معصوم را ببرند.
عاملی افزود: ما به امام حسین (ع) عشق و علاقه داریم اما قاطی کردن احساسات و عقلانیت در عرصه شعر و عزاداری حسینی در عزاداری حسینی نسنجیده است.
این مسئول، امام حسین (ع) را یک چهره جهانی خواند و ابراز داشت: بی‌انصافی است اگر بگوئیم امام حسین(ع) تنها به این دلیل که یزید شراب می‌خورد و با سگ بازی می‌کرد، با او مخالف بود.
امام جمعه اردبیل گفت: امام حسین (ع) قیام خود را برای برقراری حاکمیت با رهبری صالح اقامه کرد چرا که امام حسین (ع) ایمان داشتند اگر رهبریت حاکمیت اصلاح نشود اصلاح هیچ چیز بنیادی نیست.
وی ادامه داد: حادثه کربلا روی داد تا به همگان بگوید احکام قیام حسین و ولایت سنگ زیرین آسیاب خداشناسی هستند و حسین هنرش این است که به امر به معروف و نهی از منکر آبرو داد.
عاملی بیان داشت: الان همه جا خون شیعه ریخته می‌شود، از اول هم شیعه با خون پیمان بست اما آنچه که در این میان مهم است اینکه باید معرفت و شناخت حقیقی نسبت به حسین (ع) پیدا کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود کربلا و عاشورا را یک تراس با عظمت فرهنگی اعلام کرد و افزود: عاشورا یک جریان فرهنگی بزرگی است که ما باید آن را درک و احساس کرده و در برابر این خون با برکت احساس دین کنیم.
امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه اصل و فرع باید در قیام عاشورا تشخیص داده شده و عزاداری و شعر ما هم در مسیر مقاصد اصلی این حرکت خاصه باشد، ابراز داشت: ما از کربلا درس‌های بزرگی می‌گیریم که همه این درس‌ها باید در حرکات، سکنات، زندگی، در سخنرانی و حتی اشعار ما جاری و ساری باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی خاطرنشان کرد: یک درسی که از عاشورا می‌گیریم این است که کربلا یک درس بزرگ حماسی و احیای روح حماسه در جامعه است و دیگر اینکه کربلا نشان می‌دهد که امت راه را خطا رفته است.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: عزاداری ما، گریه‌های ما و شناخت ما از حسین(ع) مقصود به ذات نیست چنانچه خود شهادت نیز مقصود به ذات نیست.
عاملی گفت: آن چه را که حضرت دنبال آن بودند احیای روح حماسی در جامعه است به طوری که هیچ جریانی را در تاریخ سراغ نداریم که این چنین روح حماسی آیینی را داشته باشد که در کربلا نشان داده شد.
وی ادامه داد: امام حسین (ع) با شهادت خود اصلی بزرگ را پایه‌ریزی کردند که اگر با تحکم مواجه شده و فشار باطل را بر خود احساس کردید مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح دهید.
عاملی بیان داشت: نخبگان جامعه ما نیز بدانند و به مردم این نکته را بفهمانند که امام حسین (ع) از اصول و آرمان های خود تنزل نکرد و این درسی بزرگ برای ماست.
وی کربلا را تنها یک حادثه ندانست و گفت: کربلا یک عبرت است و وقتی در کربلا کار به جاهای باریک می‌کشد حضرت ذره‌ای از اصول خود تنزل نشان نمی‌دهد و هر قدر معرکه داغ‌تر می‌شود خطبه‌های امام‌حسین (ع) نیز داغ‌تر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل تاکید کرد: این روح بلند شکست‌ناپذیری حسین (ع) را باید در جامعه نشان دهیم و به همگان بگوییم کربلا یک مدرسه است که تمام سوژه‌های اخلاص در آن پیدا می‌شود.
وی تصریح کرد: کربلا مظهر توحید و انفجار توحید است و اگر کسی می‌خواهد آخرین منزل سیر سلوک را که مسیر الی‌الله است ملاحظه کند کربلا را نگاه کند.
این مسئول ادامه داد: ما باید به طور ملموس از درس‌های کربلا بهره‌گیری کنیم و تربیت توام با ارادت را که در یکایک قهرمانان کربلا وجود داشت در جامعه تبیین کنیم.
عاملی افزود: تربیت وقتی در کنار عدالت عرضه شود جواب می‌دهد و هر قدر درس‌های اخلاقی خوب توصیف شود اما ارادتی نباشد فایده ندارد.
وی اهداف اصلی کربلا را یادآور شد و افزود: شاعران، مداحان و مرثیه‌سرایان باید توجه کنند که راه خطا را از راه درست تشخیص داده و معالم خدا را که هیچ گاه از بین رفتنی نیست به ملت نشان دهند.
امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: شهادت حسین (ع) پیام بزرگی است و ما احتیاج داریم اعلام کنیم جامعه آرمانی نبوی باید بر این شهادت گریه کند و ما اگر امروز گریه می‌کنیم بر خرابه‌های جامعه آرمانی نبوی است و بعید نیست که تمام ذرات عالم باید گریه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: کربلا حرف شخصی نیست و اگر نگاهی در زیارت‌نامه‌ها بیندازیم می‌بینیم که تمام کائنات گریه کرد برای حسین.
وی افزود: اشعار عاشورا نیز باید این برجستگی و وارستگی امام‌حسین را نشان دهد و نباید با غلو جایگاه‌ها را تغییر دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول اظهار داشت: حسین کشته دین است، اشعار نیز باید چنین باشد، قمر بنی‌هاشم قمر بنی‌هاشم است و حسین نیز حسین، هر یک جایگاهی دارد که اگر قرار باشد جای اینها را تکان دهیم صحیح نیست .
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول