اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان:

اصول و ارکان عکاسی در زنجان رعایت نمی‌شود

خبرگزاری فارس: یر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان گفت: اصول و ارکان عکاسی در عکس هنرمندان زنجانی رعایت نمی‌شود.

اصول و ارکان عکاسی در زنجان رعایت نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر جاهدی در کارگاه عکاسی فرم‌گرا اظهار داشت: عکاسان باید به فکر تقویت مهارت و سطح فنی عکاسی خود باشند.
وی با اشاره به اینکه عکس‌هایی که در شهرستان زنجان کار می‌شود کیفیت خوبی دارد، خاطر نشان کرد: در زمینه عکس و هنر عکاسی باید بر اساس علم پیش رفت.
مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان به شهید آوینی به عنوان الگوی برتر هنر عکاسی اشاره کرد و اضافه کرد: آوینی به هنر عکاسی ایمان و اعتقاد کامل داشت که نام وی همچنان در این زمینه ماندگار است.
وی با تاکید بر اینکه هنرمند باید نسبت به هنر تعهد داشته باشد، تصریح کرد: تعهد موجب ارتقای سطح کیفی عکس و رشد علمی هنرمند می‌شود.
جاهدی با اشاره به اینکه پیشنهادات و انتقادات هنرمندان جوان موجب پیشرفت کیفی هنر به ویژه هنر عکاسی در شهر زنجان می‌شود، ادامه داد: روش تبلیغات در زمینه هنر در زنجان با وجود کیفی بودن آن به صورت مناسبی انجام نمی‌گیرد.
وی به برگزاری کارگاه عکاسی فرم‌گرا را به عنوان گامی در راستای ارتقای هنر عکاسی زنجان برشمرد و گفت: در حال حاضر زنجان ظرفیت بالایی در زمینه هنرهای تجسمی به ویژه عکاسی دارد.
مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان با اشاره به نخستین جشنواره عکس "گونای" در زنجان اظهار داشت: این جشنواره در زمینه عکس‌های سیاه و سفید برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان 30 دی آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.
شایان ذکر است که نخستین جشنواره عکس "گونای" شهرستان زنجان به موضوع آزاد برگزار می‌شود، که مراسم اختتامیه آن بهمن سال‌جاری برگزار می‌شود.
در این رقابت هنری رویکرد برگزارکنندگان به آثاری معطوف است که فضا، حجم، شکل، فرم، بافت و کیفیت بصری در عکس نمایان باشد.
همچنین لازم به ذکر است که در این رقابت هنری از 10 نفر از عکاسان برتر و برگزیده با انتخاب هیئت داوران تجلیل می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول