اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی حرفه‌ای کاشان خبر داد

ارتقای فنی حرفه‌ای کاشان به مرکز عالی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی حرفه‌ای کاشان از ارتقای این مرکز به مرکز عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای خبر داد.

ارتقای فنی حرفه‌ای کاشان به مرکز عالی
محمود الوانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: شیفت بعد از ظهر مرکز فنی حرفه‌ای کاشان با دریافت مجوز از مرکز علمی کاربردی کشور، تبدیل به مرکز عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای این شهرستان شده ‌است.
وی با اشاره به دریافت مجوز تدریس سه رشته تحصیلی از وزارت علوم در این مرکز افزود: این مرکز از مهر امسال در رشته‌های برق، کنترل ابزار دقیق و ماشین‌افزار و جوش در مقطع فوق دیپلم فعالیت خودش را آغاز کرده ‌است و این مرکز ظرفیت افزایش تا 17 رشته تحصیلی را دارد.
رئیس مرکز فنی حرفه‌ای کاشان با اشاره به تدریس 62 نفر دانشجو در مرکز عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای کاشان خاطرنشان کرد: با تبدیل مرکز فنی حرفه‌ای کاشان به مرکز عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای، فرصتی برای شاغلان است تا بتوانند همزمان با اشتغال، مدرک تحصیلی خود را نیز ارتقای دهند.
وی یادآور شد: مجوز تأسیس مرکز عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای  فقط به مراکز استان‌ها داده می‌شود و کاشان تنها شهرستان غیر از مرکز استان در کشور است که موفق به تأسیس مرکز عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای شده ‌است. 
الوانی در ادامه از اختصاص یک میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی کاشان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 320 نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان ثبت‌ نام کرده‌اند.
به گفته وی به افراد دارای مدرک فنی و حرفه‌ای دیپلم یا مدرک دانشگاهی مرتبط با فعالیت از یک تا پنج میلیون تومان پرداخت می‌شود.
وی مدت بازپرداخت این تسهیلات را چهار ساله اعلام و عنوان کرد: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود و متقاضیان تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سایت مشاغل خانگی ثبت‌نام کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول