اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود تصویب دولت

رئیس جمهور از ابلاغ مصوبه کمک به صندوق فولاد کشور امتناع کرد

خبرگزاری فارس: رئیس کانون بازنشستگان ذوب‌آهن و دبیر کانون‌های بازنشستگی کشور گفت: با وجود تصویب هیئت دولت برای پرداخت کمک 300 میلیارد تومانی به صندوق بازنشستگی فولاد کشور، رئیس جمهور روز گذشته از ابلاغ ین مصوبه برای اجرا از سوی وزارت اقتصاد و دارایی امتناع کرد.

رئیس جمهور از ابلاغ مصوبه کمک به صندوق فولاد کشور امتناع کرد
ابراهیم دستمزد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، با اشاره به تصویب پرداخت 300 میلیارد تومان کمک مالی دولت به صندوق فولاد کشور برای وصول مطالبات و حقوق بازنشستگان این صنعت در 10.5 سال ‌جاری، اظهار داشت: با وجود اینکه این مصوبه در این تاریخ و با حضور رئیس جمهور در هیئت وزیران به تصویب رسیده است، اکنون که باید اجرایی شود رئیس جمهور از ابلاغ آن امتناع کرده است.
وی ادامه داد: صندوق فولاد کشور بر‌اساس این تعهد دولت قول پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد و از جمله ذوب‌آهن اصفهان در روز یکشنبه را داده بود اما اکنون با این تصمیم دولت دچار شک و تعجب شده‌ایم.
رئیس کانون بازنشستگان ذوب‌آهن و دبیر کانون‌های بازنشستگی کشور با بیان اینکه این مصوبه با حضور شخص رئیس جمهور در هیئت وزیران به تصویب رسید اما اکنون جای تعجب است که چرا دولت مصوبه قانونی خود را اجرایی نمی‌کند، افزود: با این شرایطی که به وجود آمده است حقوق بازنشستگان فولادی و از جمله ذوب‌آهنی در این نوبت پرداخت نشد.
وی بیان داشت: با وضعیتی که در این موضوع پیش آمده بود در صحبت‌هایی که با نمایندگان مجلس داشتم گفتند تا پایان این هفته این مصوبه اجرایی می‌شود اما بنده امیدی به رفع این مشکل تا این تاریخ را هم ندارم.
دستمزد در ادامه با اشاره به اینکه حسینی وزیر اقتصاد و دارایی و اکرمی معاون و خزانه‌دار وزارت‌خانه نیز اعلام کرده بود، در صورت ابلاغ مصوبه دولت در مورد حقوق بازنشستگان فولادی ما حاضر به اجرای سریع آن هستیم، تصریح کرد: برای ما همچنان جای سئوال است چرا مصوبه‌ای که بر اساس گفته‌های لاریجانی رئیس مجلس مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد، از سوی دولت اجرایی نمی‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش فارس که آیا مطرح شدن تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی فولاد کشور سبب بروز این مشکل و امتناع دولت برای پرداخت 300 میلیارد تومان شده است، تصریح کرد: امکان این مسئله وجود دارد اما وضعیت ما شبیه بیمار اورژانسی است که به چند واحد خون نیاز دارد تا پس از آن به دیگر مشکلات آن نیز رسیدگی شود.
‌دبیر کانون‌های بازنشستگی کشور ادامه داد: در سال 1387 که آقای شهیدی تبار به عنوان مدیرعامل صندوق منصوب شد خودشان شخصا آمادگی خود برای تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی فولاد را اعلام کرد و به همین منظور نیز در همان زمان نامه‌ای به محسن کوهکن نماینده مجلس ارسال شد اما متاسفانه این اقدام پس از سه سال و در زمانی که تمامی امیدها برای رفع مشکل نقدینگی صندوق فولاد در حال شکل گرفتن بود، مطرح شد.
وی با اشاره به اینکه با این شرایط باز هم با تحقیق و تفحص از صندوق فولاد کشور مشکلی نداریم، گفت: چهارشنبه هفته جاری تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی فولاد کشور از سوی مجلس انجام می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان هم‌اکنون صندوق بازنشستگی فولاد کشور 80 هزار بازنشسته دارد که در ماه‌‌های اخیر به دلیل واگذاری برخی از شرکت‌های فولادی به بخش خصوصی و قطع کمک‌های آنها به این صندوق و همچنین عدم اجرای بند 33 قانون بودجه کل کشور، پرداخت حقوق آنها به تعویق افتاده است.
 البته بر همین اساس مصوبه‌ای پس از پیگیری کمیسیون اجتماعی مجلس در هیئت دولت به تصویب رسید که اکنون با مخالفت رئیس جمهور از ابلاغ آن برای اجرا ممانعت شده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول