اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سینمای فرهنگ و ارشاد استان اصفهان:

سینما 5 بعدی شاهین‎شهر اقدامی در ورود تکنولوژی روز دنیا است

خبرگزاری فارس: معاون سمعی، بصری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سینما پنج بعدی شاهین‎شهر اقدام بزرگی در راستای ورود به تکنولوژی روز دنیا است که باید با جدیت دنبال شود.

سینما 5 بعدی شاهین‎شهر اقدامی در ورود تکنولوژی روز دنیا است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید ندیمی ظهر امروز در آیین افتتاحیه نخستین سینما پنج بعدی استان اصفهان در شاهین‎شهر اظهار داشت: سینمای ایران از دو منظر هنری و اقتصادی قابل بررسی است و آنچه ما می‎دانیم این است که سینمای ایران از منظر هنر و در عرصه بین‎المل حرفی برای گفتن دارد و کارگردانانی مختلف نیز در ایران وجود دارد که در عرصه‎های مختلف شناخته شده و به عنوان مثال اصغر فرهادی کارگردان فیلم جدایی نادر از سیمین  که به اسکار راه یافت و امیدواریم مورد توجه این فستیوال معتبر جهانی قرار بگیرد.
وی افزود: سینمای ایران از لحاظ اقتصادی مشکلات و مسائلی دارد که مسئولان باید کمبودهای موجود را جبران کنند.
معاون سمعی، بصری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه طی پنج روز آینده "سینما شاهین" شاهین‎شهر افتتاح می‎شود، گفت: مردم شاهین‎شهر شایستگی برگزاری چنین برنامه‎های فرهنگی را دارند و شاهین‎شهر به‌عنوان ایران کوچک دارای فرهنگ بالایی است، که مسئولان آن  وظیفه دارند، برنامه‎های فرهنگی شاهین‎شهر را گسترش دهند.
وی با بیان اینکه، سینمای پنج بعدی و چهار بعدی در سال‎های اخیر به‌عنوان یک تکنولوژی مهم و سرگرمی مناسب محسوب می‎شود، اظهار داشت: در راستای گسترش این هنر و تکنولوژی تاکنون اقدامات مختلفی صورت گرفته  و هفت سالن در اصفهان ساخته شده است که برخی فعال هستند و تعدادی نیز در روزهای آتی به بهره‎برداری می‌رسد.
ندیمی سینمایی پنج بعدی را از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه دانست و با بیان ویژگی‎های این سینما ادامه داد: سینمای پنج بعدی فضای کمی را می‎طلبد، فیلم‎های آن زمان کوتاهی دارد، پس از 25 تا 30 ماه سرمایه اولیه را برمی‎گرداند و همچنین مورد استقبال مردم قرار می‎گیرد.
وی اضافه کرد: یکی از فیلم‎های سینمای جهان به نام اواتار به دلیل استفاده از تکنیک چند بعدی شدن سینما و خارج شدن از حالت سنتی  لقب پرفروش‎ترین فیلم جهان را به خود گرفته است.
معاون سمعی، بصری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که می‎فرمایند «نوآوری و شکوفایی باید با جدیت توسط هر مسلمان ایرانی پیگیری شود»، گفت: هر ایرانی باید در راستای تکنولوژی نوین در دنیا گام بردارد و این سینمای پنج بعدی نیز باید با جدیت دنبال شود تا ظرفیت‎های مناسب فرهنگی، نور و امید را در مردم شاهین‎شهر پررنگ کند.
وی در پایان از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شاهین‎شهر به دلیل پیگیری‎های مدام خود برای افتتاح این سالن سینما قدردانی کرد و بیان داشت: کشور و مردم ما متنوع و تنوع طلب هستند و سلایق مختلفی دارند و وظیفه ما این است که به سلایق آنها احترام گذاشته و در آینده‎ای نزدیک شاهد افتتاح سینمای 35 میلی‌متری شاهین در شاهین شهر باشیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول