اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر:

سینمای اسلامی با توجه به اخلاق و آگاهی محقق خواهد شد

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: شعار جشنواره فیلم فجر در سال جاری، اخلاق، آگاهی و امید تعیین شده است و چنانچه این سه اصل اساسی در سینمای ما رعایت شوند دستیابی به سینمای انقلابی و اسلامی محقق خواهد شد.

سینمای اسلامی با توجه به اخلاق و آگاهی محقق خواهد شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد خزاعی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته اظهار کرد: دهه فجر از بزرگ‌ترین اعیاد انقلاب اسلامی است و جشنواره فیلم فجر نیز هر سال در این ایام برگزار می‌شود.
وی با اشاره به استقبال گسترده سینماگران داخلی و خارجی از این جشنواره افزود: شعار جشنواره فیلم فجر در سال جاری، اخلاق، آگاهی و امید تعیین شده است و چنانچه این سه اصل اساسی در سینمای ما رعایت شوند دستیابی به سینمای انقلابی و اسلامی محقق خواهد شد.
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اسلامیت را کلید جریان توسعه سینما در ایران دانست و گفت: عدالت خواهی، حقوق بشر، بیداری اسلامی و تروریسم از مضامینی هستند که در بخش خارجی جشنواره امسال مطرح خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد: جشنواره فیلم فجر، امسال شاهد حضور فیلم سازان فعال کشورهای مسلمان با فیلم‌های دارای مضامین اخلاقی و اسلامی خواهد بود.
خزاعی با اشاره به طراحی اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی با حضور میهمانان و اندیشمندان خارجی افزود: به دلیل اهمیت مسئله بیداری اسلامی ضروری است که حوزه سینما نیز این امر را مورد توجه جدی خود قرار دهد.
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در ادامه با تاکید بر نقش گسترده صهیونیسم در سینمای جهان گفت: بیشتر سرمایه گذاری‌های موجود در سینمای آمریکا به ویژه فیلم‌هایی که بر ضد اسلام و ایران ساخته می‌شود، زیر نظر صهیونیست‌ها صورت می گیرد.
وی افزود: در این فیلم‌ها، مسلمانان افرادی تروریست و خشن معرفی می‌شوند بنابراین برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی موجب می‌شود که جهانیان متوجه سرمایه گذاری عظیم غرب علیه نظام اسلامی بشوند.
خزاعی با اشاره به تحریم‌های گسترده بین‌المللی علیه ایران اظهار کرد: این مسائل تنها متوجه اقتصاد کشور نیست بلکه از نظر فرهنگی نیز تحریم‌هایی علیه ایران صورت می‌گیرد اما باید به این نکته نیز توجه داشت که سینمای هیچ کشوری در حد سینمای ایران نسبت به مسائل اخلاقی پایبند نیست.
انتهای پیام/ص20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول