اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور حجت‌الاسلام دهنوی برگزار شد

برگزاری همایش آسیب‌های اجتماعی خانواده در کنگان

خبرگزاری فارس: همایش آسیب‌های اجتماعی خانواده با حضور حجت‌الاسلام دهنوی کارشناس برجسته مسایل اجتماعی در بندر کنگان برگزار شد.

برگزاری همایش آسیب‌های اجتماعی خانواده در کنگان
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام حسین دهنوی بعد از ظهر امروز در همایش آسیب‌های اجتماعی خانواده در سالن سینما تربیت کنگان اظهار داشت: اسلام کامل‌ترین و ارزشمندترین دین است و کتاب قرآن نیز کامل‌ترین کتاب است و برای تمام بخش‌های زندگی باید به قرآن مراجعه کنیم.
وی با اشاره به نقش و جایگاه خانواده در آموزه‌های دینی و اهتمام دین مبین اسلام به قوام و دوام ساختار دینی و اجتماعی افزود: خانواده از تاثیرگذارترین ساختارهای اجتماعی در جامعه است.
این کارشناس برجسته اجتماعی و دینی خاطرنشان کرد: خانواده به عنوان نخستین کانونی که فرد در آن قرار می‌گیرد دارای اهمیت شایان توجهی است.
دهنوی ادامه داد: نخستین تأثیرات محیطی که فرد دریافت می‌کند از محیط خانواده است و حتی تأثیرپذیری فرد از سایر محیط‌ها می‌تواند نشأت گرفته از همین محیط خانواده باشد، زیرا خانواده پایه‌گذار بخش مهمی از سرنوشت انسان است و در تعیین سبک و خط مشی زندگی آینده، اخلاق، سلامت و عملکرد فرد در آینده نقش بزرگی بر عهده دارد.
این کارشناس مسائل خانواده گفت: عواملی چون شخصیت والدین، سلامت روانی و جسمانی آنها، شیوه‌های تربیتی اعمال شده در داخل خانواده، شغل و تحصیلات والدین، وضعیت اقتصادی و فرهنگی خانواده، محل سکونت خانواده، حجم و جمعیت خانواده، روابط اجتماعی خانواده و بی‌نهایت متغیر دیگر در خانواده وجود دارند که شخصیت فرزند، سلامت روانی و جسمانی او، آینده شغلی، تحصیلی، اقتصادی، سازگاری اجتماعی و فرهنگی، تشکیل خانواده او و غیره را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
دهنوی با تبیین خصوصیات روحی زنان و مردان اذعان داشت: تقویت ایمان به خدا، الگو قرار دادن زندگانی اهل‌بیت (ع)، عمل به دستورات الهی در خانواده، ملاطفت، ابراز علاقه، صبر در برابر ناملایمات، کوتاه آمدن در دعواهای زناشویی با تکیه بر اصل گذشت و... از عوامل مهم در حفظ و تحکیم نظام خانواده است.
وی مهرهای سنگین و بالا را اشتباهی بزرگ و سدی در برابر ازدواج جوانان دانست و گفت: بهترین کار در ارتباط با مهریه رعایت قاعده عدل و انصاف است بگونه‌ای که این مسئله راه ازدواج را هموار و تضمینی برای دوام خانواده باشد.
دهنوی عدم تحقیق و شناخت زوجین و خانواده‌ها از یکدیگر را یک معضل مهم دانست و گفت: سرسری گرفتن این مسائل مهم می‌تواند در ادامه زندگی مشکلاتی را ایجاد و خدایی ناکرده به طلاق بیانجامد.
در این همایش تعدادی از خانواده‌ها سئوالات خود در ارتباط با ازدواج و سایر مسایل خانوادگی را مطرح کردند و حجت‌الاسلام دهنوی به آنها پاسخ گفت.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول