اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال مازندران خبر داد

افزایش 9.7 درصدی ازدواج در بندپی مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال مازندران از افزایش 9.7 درصدی ازدواج و کاهش 5.4 درصدی طلاق در منطقه بندپی خبر داد.

افزایش 9.7 درصدی ازدواج در بندپی مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، فرج‌الله ملکی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایندگی ثبت احوال خشرودپی بندپی غربی بابل اظهار داشت: ثبت احوال به عنوان مکانی که به انسان‌ها هویت داده از جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور برخوردار است.
وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه مهم ثبت احوال در تولید و انتشار آمار حیاتی ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و مهاجرت از سوی شورای فرهنگ عمومی روز سوم دی ماه به عنوان روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.
ملکی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 98 درصد ولادت‌ها و 96 درصد وفات‌ها در مازندران در مهلت قانونی ثبت می‌شود از ابلاغ 2 هزار و 400 نفر از افراد برای ثبت ولادت‌ها و وفات‌ها در روستاهای مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر صدور شناسنامه نوزادان تنها در دو بیمارستان ساری و آمل انجام می‌شود که در بابل به دلیل تعدد بیمارستان‌ها این کار عملی نشده است.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان آیت الله روحانی بابل یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های شمال کشور است از فرماندار بابل خواست با استقرار امکانات لازم کمک کند تا به زودی صدور شناسنامه نوزادان در این بیمارستان انجام شود.
ملکی از راه‌اندازی نمایندگی ثبت احوال در لاله آباد بابل خبر داد و افزود: با پیگیری فرماندار بابل و مسئولان این شهرستان در حال حاضر اقدامات اولیه برای راه‌اندازی نمایندگی ثبت احوال لاله آباد فراهم شده که به‌زودی شاهد افتتاح این نمایندگی در بخش لاله آباد خواهیم بود.
مدیرکل ثبت احوال مازندران از فعالیت گنجینه اسناد و مشاهیر بندپی خبر داد و بیان داشت: با توجه به اینکه بندپی دارای مشاهیر و بزرگان زیادی در سطح کشور بوده به زودی گنجینه اسناد و مشاهیر در این منطقه شروع به فعالیت می‌کند.
ملکی از افزایش 9.7درصدی ازدواج و کاهش 5.4 درصدی طلاق در منطقه بندپی خبر داد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول