اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:

36700متر خطوط انتقال آب تبریز اصلاح شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: 36 هزار و 700 متر خطوط انتقال آب در قطرهای 150 تا 900 میلی‌متر از نوع داکتیل و چدن اصلاح شده است.

36700متر خطوط انتقال آب تبریز اصلاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، رضا پوررجب عملیات انجام یافته در خصوص اصلاح و توسعه سامانه‌های آب تبریز را تشریح کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی که در جلسه مدیران سخن می‌گفت، پیشرفت کاری پروژه‌های اصلاح و توسعه سامانه‌های آب تبریز و جمع‌بندی عملیات انجام یافته را در سه بخش اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب، اصلاح و توسعه خطوط انتقال آب و توسعه چاه‌های آب شرب و ایستگاه‌های پمپاژ همچنین احداث ساختمان‌های اداری، پمپاژ، مخازن و دیوارکشی تشریح کرد.
پوررجب، ابتدا در خصوص بخش اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب تبریز، گفت: شبکه توزیع آب تبریز به میزان بیش از238 هزار متر در قطر‌های 63 تا 500 میلیمتری از نوع پلی‌اتیلن و داکتیل مورد اصلاح و توسعه قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: لوله‌های انشعابات تعویض و استاندارد شده به طول 100 هزار 750 متر، تعویض و یا نصب شیر فلکه 3 هزار و 130 مورد، نصب شیر فلکه‌های آتش‌نشانی 101 مورد و احداث 145 مورد حوضچه شیرآلات از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، در خصوص بخش اصلاح و توسعه خطوط انتقال آب ایستگاه‌های پمپاژ کوچک و توسعه چاه‌های آب شرب در تبریز نیز، گفت: خطوط انتقال آب حدود 36 هزار و 700 متر در قطرهای 150 تا 900 میلی‌متر از نوع داکتیل و چدن اصلاح شده و تعداد 153 مورد شیر فلکه نصب و یا تعویض شده است.
وی اضافه کرد: در این بخش تعداد 82 مورد حوضچه شیر فلکه و شیر هوا احداث شده و تعداد سه ایستگاه پمپاژ نیز بهره‌برداری  شده و یا در حال اجرا است.
وی در خصوص حفر و تجهیز چاه‌های عمیق برای تامین آب شرب شهروندان تبریزی باید گفت: عملیات حفر تعداد 23 حلقه چاه از طریق تنظیم و مبادله 18 پیمان انجام یافته که از پیمان‌های مزبور چهار مورد تحویل قطعی، هشت مورد تحویل موقت، دو مورد در مرحله تحویل موقت و بقیه در حال اجرا است.
پوررجب، احداث مخازن، ایستگاه‌های پمپاژ، ساختمان‌های اداری و دیوارکشی را با تنظیم و مبادله 31 پیمان با پیمانکاران ذی‌صلاح عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد سه باب مخزن 10 هزار مترمکعبی جنوب شرق، 7 هزار و 500 مترمکعبی چشمه دوم اندیشه و 10 هزار مترمکعبی  (5جنوب شرق ) SE5احداث شده و به بهره‌برداری رسیده همچنین تعداد چهار باب مخازن جنوب غرب، شمال، چشمه دوم اندیشه، و قزلجه میدان جمعاً با ظرفیت 28 هزار و 500 متر مکعب در حال احداث است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، احداث و بهره‌برداری از یک واحد ایستگاه پمپاژ مرتفع ائل‌گلی، اجرای مراحل پایانی تعداد دو واحد ایستگاه پمپاژ یوسف‌آباد به مخزن شمال، ایستگاه پمپاژ مشترک ائل‌گلی مادر به مخزن ولیعصر و مخزن مرتفع ائل‌گلی را از اقدامات انجام یافته در این بخش برشمرد.
وی تاکید کرد: انجام 12 مورد پروژه دیوارکشی و اجرای ساختمان نگهبانی و محوطه‌سازی در محدوده مخازن و ساختمان‌های اداری آب و فاضلاب که هشت مورد از آنها تحویل موقت شده و بقیه در حال اجراست.
پوررجب در ادامه یادآور شد: برای انجام پروژه‌های اجرا شده و یا در حال اجرا در بخش‌های مزبور 76 پیمان از طریق مناقصه تنظیم و مبادله شده که 19 مورد از آنها تحویل قطعی، 25 مورد تحویل موقت و بقیه در مراحل مختلف اجرایی هستند.
انتهای پیام/ح30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول