اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند نگارگر‌ مشهدی:

حمایت‌های مادی و معنوی از هنرمندان هنوز‌ روی کاغذ است

خبرگزاری فارس: هنرمند نگارگر‌ مشهدی گفت: حمایت‌های مادی و معنوی از هنرمندان هنوز‌ روی کاغذ است.

حمایت‌های مادی و معنوی از هنرمندان هنوز‌ روی کاغذ است
زهرا تندکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهارداشت: یکی از سوالات تکراری که بارها از هنرمندان مطرح می‌شود در ارتباط با حمایت‌هایی است که سایر دستگاه‌های متولی برای احیای هنرها از هنرمندان انجام می‌دهند.
هنرمند نگارگر‌ مشهدی افزود: با وجود اینکه این سوال بارها از هنرمندان برای بهبود وضعیت پرسیده شده است اما همچنان مشکلات بر روی کاغذ باقی مانده است و هنرمندان از آن حمایت‌ها بهره‌مند نشده‌اند.
هنرمند برتر دوسالانه نگارگری کشور ادامه داد: آنچه که برای یک هنرمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است این است که در راه احیای هنری که در آن زمینه کار می‌کند مورد حمایت‌ از سوی متولیان آن حوزه قرار ‌گیرد.
وی در ادامه به بیان بخشی از مشکلات هنرمندان اشاره کرد و افزود: نبود حمایت از سوی نهاد‌‌های مسئول در این حوزه سبب شده است که یک هنرمند مجبور شود هنر خود را با هزینه‌های شخصی ارائه دهد که این‌گونه هزینه کردن در اغلب موارد بسیار زیاد است و خارج از توان عده‌ای هنرمندان است.
وی در ادامه اظهار داشت: نبود حمایت‌های مادی در این حوزه سبب شده است که برخی از هنرمندان هنر خود را در سطح پایینی از آنچه که در توان آن‌ها است ارائه دهند.
تندکار در ارتباط با حمایت‌هایی که یک موسسه و یا نهاد مسئول می‌تواند از هنرمندان داشته باشد، افزود: در کشور مراسم‌های بسیاری برگزار می‌شود که هدایای پایانی این مراسم را می‌تواند هنرهای دستی هنرمندان به خود اختصاص دهد.
وی نبود فضای تبلیغاتی را از دیگر مشکلات هنرمندان در ارائه ‌آثار هنر فاخر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: آنچه که اکنون در فضای هنرهای دستی هنرمندان کشور حاکم است نبود فضایی برای تبلیغات این هنرها در میان آحاد جامعه است.
این هنرمند مشهد در بخش دیگری به اهمیت آموزش هنرمندان نسل جدید و فراهم کردن این فضای آموزشی اشاره کرد و افزود: برای آن‌ که یک هنرمند بتواند آثار خود را به افرادی که در این زمینه استعداد و علاقه دارند آموزش دهد باید این فضا در سطح شهر فراهم باشد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر این فضای آموزشی برای هنرمندان وجود ندارند و هنرمندان نمی‌توانند در فضایی مناسب این آموزش‌ها را به هنرجویان ارائه دهند.
این هنرمند مشهدی در ادامه و در ارتباط با آثار هنری که در دو سالانه هنر نگارگری کشور حائز جایگاه دوم شده بود، افزود: طرحی که من ارائه داده بود یک اثر در هنر تشعیر بود که در این راستا خوان اول شاهنامه(نبرد رخش با شیر) را در یک تابلو در ابعاد 90 در 120 طراحی کردم.
وی با اشاره به مدت زمان پنج ماهه برای طراحی این تابلو افزود: در طراحی و اجرای این تابلو از رنگ زمینه تیره آکرلیک با طراحی طلای 24 عیار استفاده شده است.
وی در ارتباط با نوع هنر تشعیر اظهار داشت: تشعیر، نقوشی از یک یا دو رنگ است که در حاشیه و سرفصل‌های برخی کتاب‌ها و در و دیوار و پرده‌ها و فضاهای موجود در مجلس‌سازی‌ها و پرده‌های نقاشی ایرانی کشیده می‌شود همچنین در جلدسازی، قلمدان‌سازی، قلم‌زنی بر روی فلز و نیز خطاطی از این هنر استفاده می‌شود.
انتهای پیام/م20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول