اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان سنندج خبر داد

ساماندهی 14 هزار ورزشکار در سنندج

خبرگزاری فارس: مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان سنندج از ساماندهی بیش‌ از 14 هزار ورزشکار در این شهرستان خبر داد.

ساماندهی 14 هزار ورزشکار در سنندج
سعید عدنانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه در حال حاضر 110 باشگاه به صورت دولتی و خصوصی در سطح شهرستان سنندج فعالیت دارند، اظهار داشت: تعداد 50 باشگاه خصوصی ویژه آقایان در رشته‌های رزمی، پرورش اندام و کاراته و همچنین 38 باشگاه خصوصی ویژه بانوان در رشته‌های آیروبیک، ژیمناستیک، یوگا و ورزش‌های رزمی در سطح شهرستان سنندج مشغول فعالیت هستند.
وی به رشد پنج درصدی باشگاه‌ها در سنندج اشاره کرد و گفت: طبق کمیسیون 88 در شهرستان سنندج 17 مکان ورزشی اجاره شده و در حال حاضر 90 درصد از سالن‌های سطح شهرستان سنندج زیر نظر اداره ورزش و جوانان فعالیت دارند.
عدنانی همچنین به 38 هیئت ورزشی فعال در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته 22 هیئت ورزشی فعال در این شهرستان داشتیم.
وی با بیان اینکه افزایش مکان‌های ورزشی یکی از راه‌های توسعه ورزش در هر استان و شهرستان است، بیان کرد: هم‌اکنون سرانه ورزشی در سطح شهرستان سنندج 34 سانتی‌متر مکعب است که با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست احداث شاهد افزایش سرانه ورزشی در این شهرستان خواهیم بود.
مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان سنندج از افزایش 5 درصدی ورزشکاران سازمان‌یافته در این شهرستان خبر داد و افزود: در سال گذشته 15 هزار و 485 نفر ورزشکار سازمان‌یافته و بیمه شده داشتیم اما در سال جاری با وجود اینکه حدود سه ماه از سال باقی مانده است، طبق آمار هیئت پزشکی ورزشی 14 هزار و 950 نفر ورزشکار سازمان‌یافته و بیمه‌شده در بین 38 هیئت ورزشی مشغول فعالیت هستند.
عدنانی با بیان اینکه  تیم والیبال آقایان کردستان برای نخستین بار وارد لیگ برتر کشور می‌شود، افزود:
کار محوطه‌سازی و دیوارکشی مجموعه ورزشی بعثت به اتمام رسیده و چمن استادیوم ملک‌نیا این شهرستان نیز تا سه سال آینده به ‌بهره‌برداری خواهد رسید.
وی از برگزاری و میزبانی پنج دوره مسابقات کشوری و لیگ برتر خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 100 مدال طلا مسابقات جهانی، آسیایی، کشوری در رشته‌های مختلف توسط ورزشکاران این شهرستان کسب شده است.
مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان سنندج در پایان با اشاره به برگزاری بیش از 10 کلاس آموزشی، کارگاه تغذیه و مهارت علم تمرین، تصریح کرد: کلاس‌های بازآموزی برای نخستین بار در سطح این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/صا20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول