اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه ‌آزاد انزلی خبر داد

ایجاد مرکز نمایشگاهی بین‌المللی در منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی از ایجاد بزرگ‌ترین مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی شمال کشور در این منطقه خبر داد.

ایجاد مرکز نمایشگاهی بین‌المللی در منطقه آزاد انزلی
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، علیرضا بهمنی ظهر امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی ایجاد مرکز نمایشگاهی بین‌المللی را نیاز مبرم گیلان دانست.
وی اظهار داشت: با توجه به موقعیت راهبردی این استان در عرصه ترانزیت بین‌المللی، وجود مزایای متعدد قانونی این منطقه در زمینه فعالیت‌های تجاری و نمایشگاهی به‌ ویژه برای سرمایه‌گذاران خارجی و دستیابی به اهداف بلند این سازمان در راستای حضور موفق تجار و صنعتگران ایرانی در بازارهای کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز از مهم‌ترین دلایل ایجاد مرکز نمایشگاهی بین‌المللی در منطقه آزاد انزلی است.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه مرکز بزرگ نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی شمال کشور در این منطقه ایجاد می‌شود، افزود: طرح احداث مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های منطقه آزاد انزلی در محدوده فاز تجارت این منطقه به منظور گسترش و تکمیل زیرساخت‌ها، امکانات و فضای نمایشگاهی–تجاری از طرف بخش‌خصوصی به صورت BOT از مهر امسال آغاز شده است.
وی هزینه ایجاد مرکز نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی را حدود 65 میلیارد ریال اعلام کرد.
بهمنی درباره مشخصات طرح احداث مرکز مذکور بیان داشت: مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های این منطقه در زمینی به مساحت دو هکتار و با سطح زیربنای بالغ بر 11 هزار متر مربع در سه طبقه ساخته می‌شود.
وی افزود: طبقه نخست ویژه مرکز نمایشگاهی، طبقه دوم مشتمل بر سالن‌های آمفی تئاتر و مرکز همایش و طبقه سوم نیز بخش اداری مجموعه است.
به گفته مدیر عامل منطقه آزاد انزلی، در مرکز نمایشگاهی این منطقه امکان و فرصت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، فصلی و دوره‌ای در سطح ملی و بین‌المللی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه طبقه دوم نیز مکان مناسبی برای برگزاری کنفرانس‌ها، دوره‌های آموزشی و تخصصی داخلی و خارجی است، خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این مرکز که به یکی از مدرن‌ترین مراکز نمایشگاهی کشور و منطقه تبدیل می‌شود زمینه اشتغال حدود 200 نفر به صورت مستقیم و 800 نفر غیر مستقیم را فراهم می‌کند.
بهمنی زمان بهره‌برداری این پروژه را سال 91 اعلام کرد و یادآور شد: با آغاز به‌ کار مرکز نمایشگاهی بین‌المللی منطقه آزاد انزلی علاوه بر تأمین این نیاز مهم تجاری–نمایشگاهی گیلان، امکان بهره‌برداری از فرصت‌های تجاری-ترانزیتی ناشی از قرار گرفتن استان در کریدور شمال–جنوب و نزدیکی به کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز نیز فراهم می‌شود و قادر به معرفی ظرفیت‌های اقتصادی-صنعتی گیلان به سرمایه‌گذاران و گردشگران داخلی و خارجی خواهیم بود.
انتهای پیام/صا20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول