اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان:

130 خانوار روستایی الشتر دارای آب آشامیدنی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از حل مشکل کمبود آب شرب روستاهای منطقه قلایی شهرستان الشتر خبر داد.

130 خانوار روستایی الشتر دارای آب آشامیدنی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علیرضا کاکاوند صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: عملیات حل مشکل آب شرب منطقه قلایی شهرستان الشتر به پایان رسید.
وی ادامه داد: این کار برای برطرف شدن مشکل آب شرب روستاهای چشمه طلا، اسحاق آباد، چم شطه علیا، چم شطه سفلی و چم قبرستان به اجرا درآمد.
کاکاوند اظهار داشت: در این راستا اقداماتی هم‌چون یک باب ایستگاه پمپاژ، سه کیلومتر توسعه خط و شبکه، ساخت مخزن 80 متر مکعبی و تجهیز چاه انجام گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان تصریح کرد: برای آب‌رسانی به این منطقه یک‌ میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
وی گفت: با انجام این عملیات 130خانوار با جمعیت 650 نفر از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند.
کاکاوند در ادامه  یادآورشد: در حال حاضر 93 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: از مجموع 2 هزار و 836 روستا با بیش از 40 درصد جمعیت استان، یک‌ هزار و 944 روستا آب‌رسانی شده است.
وی اظهار داشت: همچنین از مجموع یک‌ هزار و 530 روستای بالای 20 خانوار اهالی یک‌ هزار و 425 روستا از آب سالم بهره‌مند هستند.
کاکاوند برخورداری تعداد روستاهای استان از آب سالم را خرم‌آباد 82 و الیگودرز 44 درصد به ترتیب بیشترین و کم‌ترین عنوان کرد و اظهار داشت: از نظر درصد خانوار بهره‌مند نیز بیشترین میزان با 99 درصد مربوط به دورود و ازنا و کم‌ترین میزان با 82 درصد مربوط به دلفان و الیگودرز است.
کاکاوند تغییرات مطلوبیت میکروبی آب در روستاهای استان را 95 درصد عنوان کرد و گفت: بیشترین مشکل در حوزه آب روستایی، روستاهایی هستند، که از نعمت آب بهره‌مند شده‌اند، ولی تاکنون تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار نگرفته‌اند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: در حال حاضر 819 روستای آب‌رسانی شده در سطح استان وجود دارد، که تحت پوشش این شرکت نیستند و این امر موجب بروز مشکلاتی شده است.
انتهای پیام/صا20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول