اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کمیته امداد صورت گرفت

پرداخت 690 میلیون ریالی کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان گچسارانی

خبرگزاری فارس: از ابتدای سال جاری تاکنون 69 سری تسهیلات کمک هزینه جهیزیه که مشتمل بر 690 میلیون ریال بوده به نوعروسان مددجوی این شهرستان پرداخت شده است.

پرداخت 690 میلیون ریالی کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان گچسارانی
امرالله فروزنده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف حمایت و رسیدگی به نیازمندان و محرومان جامعه تأسیس شده که تأسیس آن به فرمان امام راحل از برکات و دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی به‌شمار می‌آید.
وی ابراز داشت: خدمت به محرومان و نیازمندان یکی از شیرین‌ترین و پسندیده‌ترین عبادت‌ها بوده و از سنت‌های نیکو و سفارش شده در دین مبین اسلام است.
مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) گچساران تصریح کرد: از مردم و خیران انتظار داریم نسبت به اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود برای ریشه‌کن کردن فقر در جامعه اهتمام ورزند تا شاهد شهرستانی بدون فقیر باشیم.
فروزنده، تلاش برای شناخت انواع محرومیت‌، رنج و کمبود و نارسایی مادی و معنوی را از جمله مهم‌ترین وظایف کمیته امداد دانست.
وی بیان داشت: یافتن محرومان و امدادرسانی به آنها، فراهم آوردن امکانات و تسهیلات برای خودکفایی محرومان از طریق آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و امکانات، رفع درد و رنج خانواده‌های محروم از طریق معالجه و کمک‌های آموزشی، درمانی و مالی از دیگر وظایف کمیته امداد است.
فروزنده افزود: این کمیته خدمات گسترده‌ای به مددجویان و اقشار محروم ارائه می‌کند که پوشش سالمندان مشمول طرح شهید رجایی، پرداخت وام قرض‌الحسنه، کمک به درمان بیماران خاص از جمله این خدمات است.
وی عنوان داشت: این نهاد در 9 ماهه نخست امسال با پرداخت تسهیلات برای تأمین 65 سری جهیزیه هدیه ازدواج به زوجین تحت حمایت خود آنها را به خانه بخت فرستاد.
مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) گچساران گفت: کل مبلغ اهدایی کمیته امداد برای تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج زوجین از محل کمک‌های امدادی و خیرین تأمین شده است.
فروزنده با اشاره به اینکه تعداد 160 زوج در نوبت دریافت تسهیلات ویژه ازدواج هستند، یادآور شد: میزان اعتبار تأمین شده برای تهیه جهیزیه نوعروسان و هدیه به داماد در این نهاد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
وی ابراز داشت: 134 نوعروس از سال 89 تاکنون در انتظار دریافت تسهیلات برای خرید جهیزیه هستند که 49 مورد از سال 89 و 85 مورد از سال 90 در لیست دریافت جهیزیه قرار دارند.
فروزنده افزود: 20 نفر از دامادهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران نیز در لیست انتظار برای دریافت مبلغ دو میلیون ریالی هدیه به داماد هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون منتظر دریافت این کمک هزینه بلاعوض هستند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد برای خرید جهیزیه، تسهیلات 10 میلیون ریالی به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند، ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 69 سری تسهیلات بلاعوض خرید جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش اهدا شده است.
فروزنده خاطرنشان کرد: کمک‌های مردمی در تأمین جهیزیه برای دختران زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نقش مهمی دارد و امید است با توجه بیشتر خیرین و نیکوکاران به این امر خیر بتوانیم جهیزیه سایر دختران در نوبت دریافت جهیزیه را نیز تأمین کنیم.
مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش را از مهم‌ترین اهداف امداد عنوان کرد و ادامه داد: رساندن خانواده‌های ضعیف و مستضعف به حد متوسط جامعه با ایجاد اشتغال از مهم‌ترین اهداف این نهاد مقدس است که در سراسر کشور دنبال می‌شود.
به گزارش فارس، کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران 2 هزار و 535 خانوار با جمعیتی افزون بر  10 هزار و 200 نفر را زیر پوشش قرار داده است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول