اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد زیرکوه:

نیمی از طرح‌های اشتغال امداد زیرکوه اجرا شد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد زیرکوه گفت: از مجموع طرح‌های معرفی شده اشتغال‌زایی زیرکوه نیمی در سال جاری اجرایی شده است.

نیمی از طرح‌های اشتغال امداد زیرکوه اجرا شد
مظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد زیرکوه در سال جاری اظهار داشت: عمده فعالیت ما در حوزه فرهنگی برای دانش‌آموزان این است که بتوانیم این خلا را که کودکان بی‌سرپرست در آن به سر می‌برند پر و ترمیم کنیم که آنان بتوانند به خوبی فرصت ارتقاء و رشد پیدا کنند.
وی با اعلام اینکه کمیته امداد به تنهایی قادر به محرومیت‌زدایی نیست، افزود: برخی از پروژه‌های دولت به کمیته امداد واگذار شده و منابع مالی آن توسط خود دولت تامین می‌شود و کمیته امداد این پروژه‌ها را ارزان‌تر برای دولت اجرا می‌کند.

* کمیته امداد با دیگر ادارات همکاری می‌کند
رئیس کمیته امداد زیرکوه اضافه کرد: کمیته امداد در اجرای پروژه‌های مختلف با وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنایع و معادن، وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی همکاری کرده و بخشی از تکالیفشان را در حوزه افراد نیازمند انجام می‌دهد.
مظاهری با تشریح فعالیت‌های مختلفی که در کمیته امداد انجام می‌شود، گفت: سالانه هزاران دانشجوی تحت پوشش امداد از دانشگاه‌ها خارج می‌شوند.
وی افزود: در سال جاری این نهاد برنامه‌های حمایتی خوبی در زیرکوه اجرا کرده و با توجه به سیاست کمیته امداد 10 زن سرپرست خانوار را زیر پوشش داریم.

* 94 طرح اشتغال‌زایی زیرکوه اجرایی شد
رئیس کمیته امداد زیرکوه بر خودکفایی خانوار زیر پوشش امداد تاکید کرد و یادآور شد: در سال جاری با کمک بانک‌ها و با استفاده از وام‌های کم‌بهره ده‌ها فرصت شغلی طراحی شده‌اند و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم تعدادی شغل ایجاد کنیم.
مظاهری تعداد طرح‌های معرفی شده از ابتدای امسال را در زیرکوه 200 طرح با اعتبار 9 میلیارد و 400 میلیون ریال دانست و گفت: از این تعداد 94 طرح با اعتبار 4 میلیارد و 418 میلیون ریال اجرا شده و می‌توان گفت نیمی از طرح‌ها اجرایی شده‌اند.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از خروجی‌های امداد تامین مسکن خانواده‌هاست، افزود: در این راستا برای تامین مسکن افرادی که اولویت بیشتری دارند با مسکن شهری و روستایی همکاری می‌کنیم.

* جمع‌‌آوری زکات به عهده کمیته امداد است
رئیس کمیته امداد زیرکوه خدمات کمیته امداد را زیاد و متنوع دانست و تاکید کرد: بخش‌های مختلفی از جمله اشتغال، فرهنگی و آموزشی، مسکن و ساختمان، مطالعات و برنامه‌ریزی امروز در حال خدمت‌رسانی به جامعه هدف هستند.
مظاهری در زمینه اینکه به چه شیوه‌ای مددجویان نیازمند شناسایی می‌شوند، اظهار داشت: پس از تشخیص اولیه نیازمندان در قسمت مددکاری امداد تحقیقات کاملی از منزل و بستگان آنها انجام و سپس مشکل اصلی آنان تشخیص داده می‌شود، به عنوان مثال خانواده‌ای که فرزند معلول دارند تا درمان فرزندشان خدمات درمانی دریافت می‌کنند.
وی در زمینه جمع‌‌آوری زکات هم گفت: کمیته امداد وظیفه جمع‌آوری، توزیع و مدیریت زکات را بر عهده دارد و در سال جاری مبالغ جمع‌آوری شده صرف موارد خاصی شد که حکمش در قرآن آمده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول