اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایش 17 فیلم ایرانی در جشنواره فیلم کُردی سلیمانیه

خبرگزاری فارس: سه فیلم­ سینمایی و 14 فیلم کوتاه داستانی و مستند از کارگردانان ایرانی در بخش رقابتی چهارمین جشنواره فیلم کُردی سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق به نمایش در می‌آیند.

نمایش 17 فیلم ایرانی در جشنواره فیلم کُردی سلیمانیه
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم کُردی سلیمانیه، فیلم سینمایی ماندوو به کارگردانی ابراهیم سعیدی فیلمساز کردستانی در مراسم افتتاحیه این جشنواره به نمایش درآمد.
بر اساس این گزارش؛ هشام زمان کارشناس سینما و کارگردان از کشور نروژ، حسن علی کارگردان از اقلیم کردستان عراق، کامران شوقی فیلمبردار از اقلیم کردستان عراق، احمد محمود تدوینگر از اقلیم کردستان عراق و آسو عمرسواره بازیگر از اقلیم کردستان عراق اعضای هیئت داوران بخش رقابتی فیلم کوتاه این جشنواره هستند.
در مراسم اختتامیه این جشنواره آهوی زرین و جوایز نقدی به بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد، بهترین تصویربرداری، بهترین تدوین، بهترین صدا، جایزه وی‍ژه هیئت داوران، بهترین مستند و بهترین فیلم ویژه کودکان اهدا می­شود.
همچنین جایزه آهوی زرین و جوایز نقدی این جشنواره به برندگان بخش رقابتی فیلم‌های سینمایی در قالب بهترین کارگردانی و جایزه بهترین فیلم اهدا می‌شود.
این گزارش حاکی‌است؛ فیلم سینمایی «مصائب چارلی» به کارگردانی علیرضا سعادت‌نیا، «آفتاب پشت ابر» به کارگردانی رضا سبحانی و «ماندوو» به کارگردانی ابراهیم سعیدی سه فیلم سینمایی ایرانی راه یافته به بخش مسابقه چهارمین جشنواره فیلم کردی سلیمانیه هستند.
«صدای باران» به کارگردانی جلال ساعدپناه، «رفتن» به کارگردانی سالم صلواتی، «انار میوه بهشت» به کارگردانی تیمور قادری، «هیما» به کارگردانی توفیق امانی، «در آستانه 40 سالگی‌ام» به کارگردانی مهرداد سلیمانی، «4441 روز زندگی‌ام» به کارگردانی نظیر میرزایی، «دیدار» به کارگردانی فریده نادری، «دو خانه در یک باغ» به کارگردانی ناجیه سلیمی، «ازدواج» به کارگردانی هیوا صوفیه، «پاچال» به کارگردانی پرویز رستمی، «فرش» به کارگردانی صمد وطن‌خواه، «زمانی برای آرامش» به کارگردانی محمدرضا میناپور، «دریا روزی مال من بود» به کارگردانی ساسان فرخ‌نیا و «کوچه‌ای پشت خانه ما» به کارگردانی شیلان سعدی نیز فیلم‌های کوتاه کارگردانان ایرانی هستند که به بخش رقابتی این جشنواره راه یافته‌اند.
گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم‌ کردی سلیمانیه عراق می‌افزاید؛ امسال بخشی با عنوان پنجره‌ای رو به سینمای جهان برای ارتباط بیشتر هنر سینما بین کارگردان کُرد با کارگردان دیگر کشورهای جهان به جشنواره فیلم کردی سلیمانیه اضافه شده است و در آن فیلم سینمایی پسر بابل به کارگردانی محمد الدراجی محصول انگلستان، هلند، فرانسه و مصر به نمایش در می‌آید.
چهارمین دوره جشنواره فیلم کُردی سلیمانیه با نمایش هشت فیلم­ سینمایی، 30 فیلم کوتاه داستانی و شش فیلم کوتاه مستند در بخش­ رقابتی در تالار توار در شهر سلیمانیه عراق برگزار می­شود.
گفتنی است؛ سال گذشته در سومین دوره این جشنواره، هنرمندان ایرانی در پنج بخش مختلف بهترین بازیگر کودک، بهترین کارگردانی، بهترین تصویربرداری، بهترین ایده و همچنین جایزه وی‍ژه هیأت داوران، موفق به دریافت جایزه آهوی زرین و دیپلم افتخار این جشنواره شدند و بیش از نیمی از جوایز جشنواره فیلم کُردی سلیمانیه را با خود به ایران آوردند.
انتهای پیام/صا30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول