اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان:

نخبگان باید افرادی مسئول و تاثیر گذار در جامعه باشند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: جامعه نخبگان باید افرادی مسئول و فعال در زمینه‌های مختلف علمی، فناوری، تولید، فرهنگ و هنر باشند تا بتوانند وظایف خود را در جامعه به خوبی انجام دهند.

نخبگان باید افرادی مسئول و تاثیر گذار در جامعه باشند
علی رمضانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: بنیاد نخبگان طبق وظایف خود حمایت‌های مادی و معنوی از نخبگان را بر عهده دارد. 
وی با بیان اینکه اطلاق اصطلاح نخبه به استعدادهای برتر مناسب نیست، ادامه داد: چرا که نخبه باید تاثیر گذار در تولید، علم، اشتغال، فناوری، هنر و کارآفرینی باشد. 
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر بنیاد نخبگان از استعدادهای برتر حمایت می‌کند. 
وی با بیان اینکه در سطح کشور 10 هزار استعداد برتر وجود دارد، افزود: سهم استان زنجان از این تعداد 100 استعداد برتر است که از حمایت‌های بنیاد نخبگان استان زنجان استفاده می‌کنند. 
رمضانی یادآور شد: استعدادهای برتر استان شامل استاد یاران جوان دانشگاه‌ها، مخترعان، شرکت‌کنندگان در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی را شامل می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه استاد یاران جوانی که بالاتر از 35 نمره را اخذ کرده باشند، با تایید شورای نخبگان استعداد برتر محسوب می‌شوند، افزود: دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز در صورت داشتن شرایط لازم از تسهیلات بنیاد نخبگان استان استفاده می‌کنند. 
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به اینکه اکثر دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند از تسهیلات بنیاد نخبگان در قالب طرح نظام وظیفه استفاده کنند، افزود: در این طرح دانشجویان با ارائه طرح پژوهشی و بررسی پرونده آنان از سوی شورای نخبگان به نیروهای مسلح معرفی شده و در دستگاه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. 
وی با بیان اینکه افرادی که معدل لیسانس آنها بالای 16 بوده و در چاپ یک مقاله بین‌المللی مشارکت داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات بنیاد نخبگان استفاده کنند، افزود: در استان زنجان 50 نفر تا کنون از این تسهیلات استفاده کرده‌اند. 
رمضانی تصریح کرد: دانشجویان دوره دکتری باید دارای دو مقاله علمی و پژوهشی در مجلات بین‌اللملی بوده و معدل لیسانس و فوق لیسانس آنها بالای 17 باشد، تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بنیاد نخبگان بر اساس برنامه‌های مصوب شده برای هر اختراع که به ثبت رسیده باشد 5 میلیون تومان کمک بلاعوض ارائه می‌کند. 
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان حمایت 20 میلیون تومانی را ویژه افرادی که اختراع خود را به تولید رسانده باشند، عنوان کرد و افزود: در صورتی که طرحی تجاری سازی شده و فروش خارجی داشته باشد، مبلغ 30 میلیون تومان از بنیاد نخبگان دریافت می‌کند. 
وی با اشاره به حمایت‌های بنیاد نخبگان از برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی، فارابی و رازی، بیان داشت: به  استعدادهای برتر پذیرفته شده در جشنواره‌های ملی 8 میلیون تومان و به برگزیدگان جشنواره‌های بین‌المللی خوارزمی 20 میلیون تومان ارائه می‌شود. 
رمضانی با بیان اینکه این تسهیلات در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار داده می‌شود، افزود: این تسهیلات فقط در زمینه‌های پژوهشی و برای طرح ارائه شده پرداخت می‌شود. 
وی از ارائه تسهیلات 7 میلیون تومانی به افرادی که در زمینه فناوری و کارآفرینی در جشنواره بین‌المللی مهارت موفقیت کسب کرده‌اند، خبر داد و افزود: در سال جاری به دو نفر از کارآفرینان استان این تسهیلات ارائه شده است. 
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان اختصاص 20 میلیون تومان به استاد یاران جوان را از دیگر حمایت‌های بنیاد نخبگان عنوان کرد و یادآور شد: این تسهیلات به دانشگاه‌ها برای در اختیار قرار دادن پژوهشگران ارائه می‌شود. 
وی ارائه وام‌های 50 تا 80 میلیون تومانی را برای مسکن استعدادهای برتر را از دیگر حمایت‌های بنیاد از این افراد برشمرد و گفت: این تسهیلات با سود 12 درصد ارائه می‌شود. 
رمضانی برگزاری سفرهای زیارتی، حج عمره، عتبات عالیات، سوریه و سفرهای داخلی از جمله مشهد، قم و بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای استعدادهای برتر برشمرد. 
وی خاطرنشان کرد: هدف بنیاد نخبگان حمایت از استعدادهای برتر و ایجاد دلبستگی و وابستگی به کشور است.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان ایجاد اشتغال در جامعه را از سوی استعدادهای برتر از دیگر برنامه‌های بنیاد نخبگان دانست و افزود: برای تربیت نخبگان در راستای اثر گذاری آنان در جامعه هزینه‌های زیادی صورت می‌گیرد. 
وی با اشاره به اینکه نخبگان باید از طریق تولید علم، فناوری و اشتغال در برابر جامعه پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: جامعه نخبگان باید افرادی مسئول و فعال در زمینه‌های مختلف علمی، فناوری، تولید، فرهنگ و هنر باشند تا بتوانند وظایف خود را در جامعه به خوبی انجام دهند. 
رمضانی با اشاره به حمایت‌های مطلوب بنیاد نخبگان از استعدادهای برتر یادآور شد: هر فردی که از شرایط بنیاد نخبگان برخودار باشد در استان جذب شده و از تسهیلات بنیاد نخبگان استفاده می‌کند. 
وی با درخواست از استعدادهای برتر جامعه برای عضویت در بنیاد نخبگان بیان داشت: استعدادهای برتر می‌توانند با حضور در جرگه نخبگان تسهیلات مطلوبی برای ادامه فعالیت‌های خود دریافت کنند.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان راه همواره دسترسی استعدادهای برتر به تسهیلات مورد نیاز را بنیاد نخبگان اعلام کرد و گفت: این بنیاد حمایت‌های لازم را در چارچوب قانون و ضوابط اجرایی از استعدادهای برتر انجام می‌دهد. 
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول