اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای فرهنگ عمومی فردوس

ایجاد کارگروه نخبگان در فردوس تصویب شد

خبرگزاری فارس: ایجاد کارگروه نخبگان یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردوس بود.

ایجاد کارگروه نخبگان در فردوس تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردوس سه‌شنبه‌شب در این جلسه اظهار داشت: به منظور استفاده از استعدادها و خلاقیت‌های نخبگان، بانک اطلاعاتی ایجاد و افراد نخبه شهرستان شناسایی می‌شوند.
علی ایمانی دوم گفت: در حال حاضر فیلم‌هایی در اتوبوس‌های بین شهری به نمایش گذاشته می‌شود که برخی از آنها در شأن مردم شهرستان نیست و از این رو باید به جای اینگونه فیلم‌های بی‌محتوا، کلیپ‌هایی فرهنگی به مردم ارائه کرد.
وی افزود: به این منظور کلیپ فرهنگی از سوی دارالشفای امام حسین (ع) تهیه شده که در این کلیپ محتوایی فرهنگی شامل معرفی شهرستان فردوس، جاذبه‌ها و مراسم مذهبی به تصویر کشیده شده است.
ایمانی‌دوم تصریح کرد: مقرر شده تا ماهانه کلیپ جدیدی با مدت زمان 20 دقیقه تهیه و در اتوبوس‌های بین شهری به نمایش گذاشته شود.
رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان فردوس نیز با اشاره به فعالیت هفت مرکز علمی و آموزشی در این شهرستان گفت: حدود 300 نفر از اساتید شهرستان عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند که با ایجاد کتابخانه مجازی می‌توان اطلاعات اعضای هیئت علمی، تحقیقات و پژوهش‌ها، مقالات و پایان‌نامه‌ها را در اختیار دانش پژوهان سراسر کشور قرار داد.
مهدی اخگری افزود: باید شاخص‌های اصلی نخبگان را شناسایی کرد و واژه نخبه را به کسی نسبت داد که دارای توانایی و استعداد خاصی باشد چرا که استفاده از توان علمی نخبگان در پیشرفت شهرستان موثر است.
رئیس دادگاه خانواده شهرستان فردوس نیز روند آمار طلاق در کشور را نگران‌کننده دانست و گفت: استان ایلام کمترین و استان تهران بیشترین آمار طلاق را در کشور دارا هستند.
حسین گل‌محمدی افزود: در حال حاضر از هر 100 ازدواج در استان تهران 30 مورد و در استان خراسان جنوبی نیز از هر 100 ازدواج 8 مورد منجر به طلاق می‌شود که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وی اعتیاد به مواد مخدر، دخالت خانواده‌ها، عدم رعایت همتایی و هم سطح بودن خانواده‌ها، سن پایین زوجین و تشریفات زائد را از مهم‌ترین دلایل طلاق در شهرستان فردوس عنوان کرد.
گل‌محمدی یادآور شد: پرونده‌های مربوط به طلاق قبل از اجرای حکم به اورژانس اجتماعی ارجاع داده می‌شود تا با انجام مشاوره توسط کارشناسان مربوطه، بین زوجین سازش ایجاد شود.
رئیس دادگاه خانواده فردوس خواستار تشکیل شورای حل اختلاف خانواده در شهرستان‌ها شد و گفت: در این شورا زوجین می‌توانند از مشاوره کارشناسان، روحانیان و روانشناسان بهره‌مند و مشکلات خانوادگی آنان نیز قبل از مراجعه به دادگستری مرتفع شود.
امام جمعه شهر فردوس نیز گفت: مشاوره خانواده قبل از ازدواج و حین تشکیل خانواده را باید بسیار جدی گرفت تا از بروز مشکلاتی همچون طلاق در جامعه پیشگیری شود.
حجت‌الاسلام سیدمجدالدین حسینی افزود: برگزاری جلسات مشاوره در دوره زمانی خاص و با حضور اساتید و کارشناسان مجرب در راستای آگاهی دادن به زوجین در رابطه با ازدواج نیز بسیار موثر است.
در این جلسه کلیپ فرهنگی فردوس برای ارائه نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی به نمایش گذاشته شد تا پس از تایید اعضای شورا در اتوبوس‌های بین شهری به نمایش گذاشته شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول