اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مدیریت بحران سلماس:

وقوع زلزله در تازه‌شهر سلماس کذب است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای مدیریت بحران سلماس گفت: وقوع زلزله در تازه‌شهر سلماس کذب محض است و در این شهر اثری از به وقوع پیوستن بلایای طبیعی وجود ندارد.

وقوع زلزله در تازه‌شهر سلماس کذب است
به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، عارف خضرلو ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور رئیس شورای مدیریت بحران سلماس که در محل فرمانداری تشکیل شد، اظهار داشت: روز شنبه خبری مبنی بر وقوع زلزله در تازه‌شهر با مقیاس چهار و ممیز چهار دهم ریشتر بین مردم پیچید ولی این خبر به معنای واقعی بی‌پایه و اساس بوده و مردم در این شهر با مشکلی روبه رو نیستند.
این مسئول خاطر نشان کرد: در برخی رسانه‌های جمعی حتی کانون زلزله، مقیاس و ساعت زلزله هم گزارش شده است به طوری که این زلزله را حوالی شهر تازه‌شهر از توابع سلماس در نزدیکی مرز ایران و ترکیه عنوان کرده‌اند ولی در بازدید میدانی مسئولان این شهرستان اثری از وقوع زلزله دیده نشد.
وی ادامه داد: طبق پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان، این نتیجه به دست آمد که در خارج از کشور به عبارتی در ترکیه زلزله‌ای با شدت چهار و سه دهم ریشتر به وقوع پیوسته است که چند نفر از مردم روستای بروش‌خوران زمین‌لرزه‌ای خفیف احساس کرده‌اند.
این مسئول خاطر نشان کرد: پیرو مطرح شدن این قبیل اخبار، برای بررسی موضوع به محل مذکور اعزام شدیم و در این باره با مردم، مسئولان، شهرداری و .. صحبت‌هایی انجام شد ولی آنها از وقوع زلزله اظهار بی‌اطلاعی کردند.
دبیر شورای مدیریت بحران سلماس اظهار داشت: انتشار این قبیل اخبار علاوه بر اینکه منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود، انرژی و زمان زیادی از نیروهای کارآمد و مسئولان سلب می‌کند چرا که پیرو انتشار این اخبار هلال احمر به وضعیت آماده‌باش درآمد و دفتر مدیریت بحران آذربایجان غربی، فرمانداری سلماس و ... این موضوع را در کانون توجه و اولویت کاری خود قرار دادند.
انتهای پیام/و۳۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول