اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه حمزه سید‌الشهدا (ع):

زانو زدن پژاک در مرزهای ایران تسلیم شدن استکبار بود

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه حمزه سید‌الشهدا (ع) گفت: زانو زدن گروهک پژاک در مرزهای غربی کشورمان بیانگر تسلیم استکبار در مقابل اراده الهی رزمندگان ایران بود.

زانو زدن پژاک در مرزهای ایران تسلیم شدن استکبار بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد تقی اوصانلو پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از شهدای تیپ 37 حضرت عباس (ع) و شورای اداری استان اردبیل در قرارگاه تیپ 37 حضرت عباس (ع) اظهار داشت: تیزی شمشیر رزمندگان ما بود که سبب شد تا گروهک خشن پژاک و پ.ک.ک با ذلت تمام وادار به تسلیم شوند به طوری که ما با شکست آنان سرکردگانشان را نیز از بین بردیم تا جایی که خودشان مجبور به عقب‌نشینی و تسلیم شدند.
وی با اشاره به اینکه گروهک پژاک به سرکردگی استکبار قصد انجام ترورهای مختلف در ایران را داشت با عملیات‌های رزمندگان ما در مرزها از پای درآمدند و نتوانستند اهداف شوم خود را به سرانجام برسانند.
این مسئول به وجود یک‌هزار و 300 کیلومتر مرز با کشورهای ارمنستان، آذربایجان، ترکیه و عراق اشاره کرد و افزود: 520 کیلومتر مرز عراق هم اکنون در محدوده اقلیم کردستان عراق است که بارزانی‌ها در آنجا حضور دارند.
وی با یادآوری اینکه دشمن از سال‌ها قبل چشم طمع به اقشار مرزنشین ما دوخته است، ابراز داشت: ما قبل از عملیات در منطقه شمال غرب با سران کشورهای همسایه اتمام حجت کردیم تا مرزهای خود را به دست گرفته و عهده‌دار مسئولیت آنان شوند.
فرمانده قرارگاه حمزه سید‌الشهدا (ع) ادامه داد: در طول مرزهای 520 کیلومتری پنج پاسگاه وجود دارد که باید مسئولان کشور عراق مسئولیت آنان را به عهده می‌گرفتند.
اوصانلو به مشکلات به وجود آمده از سوی پ.ک.ک در مرزهای کشورمان اشاره کرد و گفت: ما با صحبت و رایزنی با سران کشورهای همسایه از آنان خواستیم تا با اقتدار مرزهای خود را صاحب شوند و یا اینکه جوابگوی ناامنی‌ها باشند.
وی بیان داشت: برخی از مرزها صاحب ندارد و مرزی که صاحب نداشته باشد نیز مشکلاتی را برای سایر کشورها ایجاد می‌کند.
این مسئول ادامه داد: گروهک پ.ک.ک 45 سال است به وجود آمده و با استقرار در منطقه آرارات چند بار ارتش ترکیه را بمباران نیز کرده اما هیچ اقدام به خصوصی در این راستا انجام نشده به طوری که امروز نیز مرز ترکیه در اختیار آنان است.
اوصانلو اظهار داشت: ما با متولیان این مرزها صحبت کردیم تا آنان را از مرزهای ما بیرون بکشند یا اینکه ما عملیات کرده و تمام آنان را قلع و قمع می کنیم.
وی تصریح کرد: با اینکه پژاک در قسمتی از داخل مرزهای ما نیز حضور داشت و تونل‌های بزرگی نیز برای خود ایجاد کرده و قصد اقامت و ماندن را داشتند اما رزمندگان ما در یک عملیات این منطقه را که ادعا می‌کردند منطقه آنان است آزاد کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده قرارگاه حمزه سید‌الشهدا (ع) بیان داشت: پ.ک.ک برای افزایش و ارتقای نیروهای خود و مقابله با ایران در سال 82 گروهک پژاک برای ایران، گروه پرده‌بری برای ترکیه و چاره‌سری را نیز برای عراق درست کرد و خود در راس اینها قرار گرفت تا با این روش که از طراحی‌های امریکا بود در داخل مرزهای ما تحرکاتی انجام دهد.
وی ادامه داد: گروهک پژاک بالغ بر یک‌هزار نفر نیرو برای آموزش و انجام عملیات جذب کرده بود که بالغ بر 800 نفر این نیروها که ظرفیت بسیار زیادی نیز بود از آذربایجان غربی جذب شده بود.
این مسئول ابراز داشت: سرانجام با انجام عملیات در 27 شهریور سال جاری گروهک پژاک در کشور ما با یک عملیات به زانو درآمد و در سال جاری در منطقه پیرانشهر و ارتفاعات حاج ابراهیم که ضد انقلاب امکانات فراوانی را برای خود ایجاد کرده بود به دست رزمندگان ایرانی مضمحل شد.
وی افزود:این گروهک تلفات سنگینی که متحمل شدند را هرگز در هیچ جا تجربه نکرده بودند. چرا که نیروهای نظامی ما تمامی سرکردگان ضد انقلاب را در این عملیات به هلاکت رساندند به طوری که تا پایان این عملیات هفت نفر آنان باقیمانده بود که قبل از دستگیری شش نفر خودکشی و یک نفر نیز اسیر رزمندگان ما شدند.
این مسئول ادامه داد: در محل درگیری در ارتفاعات رحمت،تمام گردان دشمن منهدم شد. در صورتی که در کل این عملیات بزرگ تنها یک نفر شهید و پنج نفر مجروح داشتیم.
فرمانده قرارگاه حمزه سید‌الشهدا (ع) به اجرای عملیات در سایر ارتفاعات نیز اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه تشکیلات پژاک تشکیلات بسیار پیشرفته و بزرگ و حتی دارای نیروگاه برق نیز در منطقه بود و زاغه‌های مهمات پیچیده و پیشرفته‌ای را داشتند با یک اقدام نظامی مقتدرانه نیروهای ما از بین رفته و به طور کل مضمحل شدند و مقابل اراده ایران زانو زدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اوصانلو تصریح کرد: ما بنای کشتن نداریم بلکه قصد ما ایجاد امنیت در منطقه است و خلق این امنیت پایدار توسط رزمندگان ما به خوبی انجام شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه پژاک به معنی واقعی در مرزهای آذربایجان غربی زانو به زمین زد، افزود: این تسلیم پژاک در واقع تسلیم استکبار بود و امروز ما در منطقه شمال غرب بعد از 27 شهریور سال جاری هیچ درگیری را شاهد نبوده و حتی یک تیر نیز شلیک نکرده‌ایم.
این مسئول به مین‌گذاری‌ها، بمب‌گذاری‌ها و کمین‌ها  قبل از، از بین رفتن پژاک در مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: امنیت پایداری  ایجاد شده در منطقه را با صلابت حفظ خواهیم کرد و توسعه، تسلط کامل و مقتدرانه در مرزها را نیز ادامه خواهیم داد و اجازه تحرک هیچ گروهی را نخواهیم داد.
فرمانده قرارگاه حمزه سید‌الشهدا (ع) در ادامه به جانفشانی‌های رزمندگان تیپ 37 حضرت عباس (ع)  اردبیل در مرزها اشاره کرد و بیان داشت: این نیروها همگی برای انجام عملیات توجیه بودند و آگاهانه و دلاورانه وارد عملیات می‌شدند.
وی شهادت را فوزی عظیم اعلام کرد و ابراز داشت: لیاقت شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود و ما اعتقاد داریم هر ترکش و تیری که رها می‌شود زبان دارد و مردان خدا را انتخاب و به شهادت می‌رساند.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول