اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نقاش اصفهانی:

نمایشگاه جامع عتیق در اصفهان در حال برگزاری است

خبرگزاری فارس: نقاش اصفهانی گفت: نمایشگاه نقاشی جامع عتیق از این هفته تا 14 دی ماه سال جاری در استان اصفهان در خانه هنرمندان به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه جامع عتیق در اصفهان در حال برگزاری است
مرضیه گلاب‌گیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: نمایشگاه نقاشی جامع عتیق در واقع برگرفته از فضای داخلی و پشت‌بام مسجد جامع عتیق اصفهان است.
وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 18 تابلو نقاشی به نمایش گذاشته شده است، بیان داشت: آثار این نمایشگاه نقاشی کار مشترکی از انسیه متین‌فر و مرضیه گلاب‌گیر در خانه هنرمندان استان اصفهان تا 14 دی ماه سال جاری برقرار است.
نقاش اصفهانی که هنر نقاشی را با نگارگری آغاز کرده است، تاکید کرد: تجسم طرح و فرم یکی از اصولی است که ابتدا باید در نقاشی کردن به آن توجه داشت و پس از آن به ایده‌‌های در پس آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه تابلوهای به نمایش گذاشته در اندازه 100 در 70 است، افزود: به دلیل هماهنگی‌ به وجود آمده حال و هوای معماری این مسجد با روحیات درونی و فردی من منجر به خلق این آثار شده‌ است.
در ادامه انسیه متین‌فر هنرمند دیگری که آثارش در این نمایشگاه به نمایش درآمده در گفت‌وگو با خبرنگار ما تصریح کرد: به دلیل آرامشی که با حضور در مسجد جامع عتیق اصفهان و حس سادگی آنجا به من دست داد، به دنبال ماندگاری این حس به دست آمده بوده‌ام.
وی که هشت اثر از خود در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده است، اضافه کرد: در یکی از تابلوها با نگاهی از پایین و فضای داخلی مسجد به سمت بالا و پشت‌بام گنبد مسجد که به طور کامل نور و روشنایی است و تلفیق این دو در یک تابلو ترکیب زیبایی را به وجود آورده است.
نقاش اصفهانی ادامه داد: روزنه‌های موجود بر سقف مسجد عتیق اصفهان تنها حفره‌های تاریکی در پشت‌بام پر از نور و روشنایی است که به چشم می‌خورد و با ترکیب‌بندی ویژه‌ و شیوه مدرن این رابطه‌‌ بین تاریکی و روشنایی در نقاشی‌ها نشان داده شده است. 
وی با اشاره به اینکه از تکنیک رنگ و روغن در این تابلوها استفاده شده است، اظهار داشت: با هماهنگی و یکدستی که بین فرم و محتوا وجود دارد و بیننده‌هایی که در گذشته این فضا را دیده‌اند به خوبی این فضا را درک می‌کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول