اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان خبر داد

تولید 7 هزار تن محصولات کشت دوم لاهیجان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان از تولید حدود هفت هزار تن انواع محصولات کشت دوم در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

تولید 7 هزار تن محصولات کشت دوم لاهیجان
علی امیری‌میکال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان عملیات انجام کشت دوم را پس از برداشت برنج در شالیزارهای استان به ویژه در لاهیجان عنوان کرد.
وی اظهار داشت: پس از برداشت برنج محصولاتی مانند انواع سبزیجات، حبوبات و دانه‌های روغنی کاشته می‌شود و امسال یک‌هزار و 400 هکتار از اراضی شالیکاری لاهیجان زیر کشت دوم رفته است.
این مسئول، با اشاره به اهمیت کشت دوم، افزود: کشت دوم نه تنها می‌تواند سبزی و خرمی شالیزارها را در بر داشته باشد بلکه زمینه‌ساز برکات اقتصادی فراوانی نیز است.
وی، بخش عمده اراضی شالیکاری زیرکشت دوم لاهیجان را پرورش راتون عنوان کرد و بیان داشت: 512 هکتار از اراضی شالیزاری لاهیجان به پرورش راتون اختصاص یافته است در بقیه نیز محصولاتی نظیر سبزیجات برگی و غده‌ای و نباتات علوفه‌ای کشت می‌شود.
امیری‌میکال، افزایش درآمد خانوارهای روستایی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، افزایش تولید محصولات کشاورزی،کمک به بهبود شرایط فیزیکی و شیمیایی خاک و کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی را مهم‌ترین فواید کشت دوم محصولات کشاورزی عنوان کرد.
وی، ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش حجم بیکاری‌های فصلی را از دیگر فواید کشت دوم محصولات کشاورزی برشمرد و ابراز داشت: افزایش تولید محصولات زراعی و تنوع بخشیدن به تولیدات کشاورزی از فواید این طرح است.
مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان، توزیع نهاده‌هایی مانند انواع سم، کود، بذر محصولات و سیم‌خاردار در بین زارعان و کشاورزان را از جمله اقدام‌های این نهاد برای انجام کشت دوم در لاهیجان ذکر کرد.
وی با بیان اینکه امسال اجرای کشت دوم در اراضی لاهیجان با بارندگی‌های فصلی مواجه بوده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌‌شود امسال حدود هفت هزار تن انواع محصولات کشت دوم در لاهیجان تولید شود ضمن اینکه نبود سامانه‌های زهکشی در شالیزارهای آبگیر از جمله مشکل فراروی توسعه کشت دوم در استان است.
امیری‌میکال، کشت دوم در شالیزارهای گیلان را یکی از راه‌های عملی دانست که مورد توجه مسئولان کشاورزی قرار گرفته تا با بهره‌گیری از زمین کشاورزی در راستای افزایش تولید محصولات غذایی، اشتغال و تامین نیاز جامعه گام‌های اساسی برداشته شود.
وی، ترغیب سرمایه‌گذاران به ایجاد صنایع تبدیلی مواد غذایی و صنایع وابسته در روستاها و ایجاد زمینه مناسب برای تثبیت شالیزارها و جلوگیری از تغییر کاربری را از دیگر فواید کشت دوم در گیلان برشمرد.
انتهای پیام/ص20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول