اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل توازن منطقه‌ای و مصوبات سفر مقام معظم رهبری

40 میلیارد ریال برای بهسازی راه‌های روستایی پاوه هزینه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری پاوه گفت: 40 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی راه‌های روستایی این شهرستان هزینه می‌شود.

40 میلیارد ریال برای بهسازی راه‌های روستایی پاوه هزینه می‌شود
ابراهیم شهریاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاوه، با تشریح اهم اقدامات سال جاری اداره راه و ترابری شهرستان پاوه اظهار کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده امسال علاوه بر اعتبارات ملی و استانی، 40 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی راه روستاهای شرکان، تین، لاران و سپیداب از محل توازن منطقه‌ای و مصوبات سفر پربرکت مقام معظم رهبری تصویب شده و هزینه می‌شود.    
وی با اشاره به طرح‌های در دست اقدام و اجرا شده در حوزه راه روستایی که اعتبار آن سالانه، به صورت ملی و استانی توزیع می‌شود، مهم‌ترین پروژه‌های سال جاری این حوزه را تعریض و بهسازی سه کیلومتر آخر باقی‌مانده جاده‌های گرمله، تکمیل و اجرای واریانت اصلاحی راه روستایی نروی، بهسازی و شن‌ریزی راه روستایی زردویی از توابع بخش باینگان و اجرای عملیات خاکی راه جدید روستای خانقاه عنوان کرد.
شهریاری اضافه کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین طرح‌های اداره راه و ترابری شهرستان پاوه در سال جاری مطالعه و نقشه‌برداری راه جدید‌الاحداث روستای شرکان است که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شده و آرزوی دیرینه مردم این روستا را برای خارج شدن از بن‌بست محقق خواهد کرد.
وی همچنین تهیه و نصب 750 شاخه گاردریل در محورهای پاوه ـ باینگان، پاوه ـ نوسود، نوسود ـ سه‌راهی شهدا، نودشه ـ هانی گرمله و سه‌راهی شهدا تا انتهای حوزه استحفاظی استان کرمانشاه در محور گردنه تته و نصب 480 مورد علائم اطلاعاتی انتظامی و هشدار دهنده در راه‌های اصلی و فرعی شهرستان پاوه را از اهم کارهای انجام شده در خصوص نگهداری راه‌های این شهرستان ذکر کرد.
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان پاوه گفت: امسال دو نقطه حادثه‌خیز محور پاوه ـ نوسود توسط اکیپ این اداره اصلاح شده و با همکاری پیمانکاران سد داریان پنج نقطه حادثه‌خیز هم از سه‌راهی ملندر به طرف نودشه اصلاح شده تا از وقوع تصادفات احتمالی کاسته شود.
وی تأکید کرد: همه راه‌های مواصلاتی زیر پوشش اداره راه و ترابری پاوه لکه‌گیری شده و عملیات راهداری مورد نیاز در همه محورها به انجام رسیده است که خط‌کشی 350 کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی را می‌توان در این حوزه برشمرد.
شهریاری در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود به کوهستانی و برف‌گیر بودن راه‌های شهرستان پاوه اشاره کرد و گفت: هم اکنون چهار اکیپ برف‌روبی و راهداری زمستانی در پاوه، سریاس، سه‌راهی شهدای نودشه و مرخیل مستقر شده و آماده برقراری امنیت تردد و کمک‌رسانی به مسافران در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی هستند.
وی در خصوص بسته شدن چند ماهه محور پاوه ـ مریوان در زمستان نیز گفت: اداره راه مشکلی در برف‌روبی مسیر نداشته و تمام امکانات این کار را در اختیار دارد ولی نگرانی ما وجود مه شدید در مسیر ارتفاعات تته در فصل زمستان است که با توجه به اینکه هنوز کارهای زیادی برای رفع نقاط حادثه‌خیز این مسیر باید انجام گیرد ترجیح می‌دهیم مسیر در ماه‌های بهمن و اسفند مسدود بماند و مسافران از مسیرهای جایگزین استفاده کنند تا حادثه ناگواری برای هموطنان روی ندهد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول