اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از گذشت یک سال از قانون هدفمندی یارانه‌ها

هیچ سهمی از یارانه‌‌ها به بخش کشاورزی پرداخت نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مقرر شد که سهمی به بخش کشاورزی بدهند، گفت: تاکنون با توجه به گذشت یک سال از این قانون هنوز سهمیه‌ای محقق نشده است.

هیچ سهمی از یارانه‌‌ها به بخش کشاورزی پرداخت نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند، بهرام حسنی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی استان اظهار داشت: وجود نظام واسطه‌ای، میانگین سن بهره‌برداران و سرمایه‌ها مشکلات عمده در بخش کشاورزی است.
وی نبود متولی خاص در بخش کشاورزی را بسیار مهم دانست و گفت: باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و این مشکل بزرگ حل شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی محصولات مزیت‌دار زیادی وجود دارد، افزود: باید با دستگاه‌های دولتی تعامل و هماهنگی زیادی در این راستا برقرار شود.
حسنی توجه به بخش کشاورزی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: تاکنون بخش کشاورزی در استان مغفول مانده است و باید به بخش کشاورزی توجه ویژه شود.
وی هدف از تشکیل کمیسیون کشاورزی خراسان جنوبی را شناسایی مسائل پیش روی کشاورزی استان دانست و ادامه داد: تدوین راه‌حل‌ها و پیشنهادهای اجرایی برای تعامل مؤثر دولت و بخش خصوصی برای توسعه کشاورزی از دیگر اهداف این کمیسیون است.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: اعضای کمیسیون از حداقل 11 نفر و حداکثر 21 نفر عضو داوطلب از بین اعضای اتاق بازرگانی به مدت دو سال تشکیل می‌شود.
حسنی اعضای رسمی این کمیسیون را دو نفر زارع، دو نفر باغدار، دو نفر صاحب صنایع تبدیلی، یک صادر کننده، یک متخصص منابع طبیعی و یک متخصص آب عنوان کرد.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خراسان جنوبی تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی از کشاورز تا تولید کننده و صادرکننده در استان و همچنین تهیه شناسنامه ژنتیک و ثبت محصولات خاص مناطق ضروری است.
حسنی فرهنگ‌سازی مصرف داخلی و بومی و تبلیغات رسانه‌ای اعم از دیداری شنیداری در شبکه استانی و سراسری با تعرفه برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر استانی و ملی، اختصاص یارانه مربوط به شرکت در سمینارها، همایش‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول