اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت یک افسر اطلاعاتی قطر در سوریه

خبرگزاری فارس: گزارش‌های خبری حاکی از بازداشت یک فرد قطری در فرودگاه دمشق حکایت می‌کند که گفته می‌شود وی افسر بلندپایه دستگاه اطلاعای قطر است.

بازداشت یک افسر اطلاعاتی قطر در سوریه
به گزارش فارس، یک پایگاه خبری اردنی اعلام کرد که دمشق مدعی است که یک افسر قطری بلندپایه دستگاه اطلاعاتی این کشور را در کشور خود بازداشت کرده است.

مقامات سوریه اعلام کردند که ماه گذشته یک افسر بلندپایه قطری را در فرودگاه دمشق بازداشت کردند که از یکی از کشورهای عربی به دمشق وارد شد.

به گزارش «اخبار بلدنا» این افسر قطری دارای گذرنامه‌ای جعلی بوده است که به همین دلیل مقامات امنیتی فرودگاه به وی ظنین می‌شوند و از او می‌خواهند تا برای بررسی بیشتر گذرنامه در مقر امنیتی فرودگاه حاضر شود.

بر اساس این گزارش، این فرد در ادامه اذعان می‌کند که ملیت او قطری است و به همین دلیل مقامات امنیتی فرودگاه، مقامات امنیتی کشوری را در جریان می‌گذارند و وی را برای تکمیل تحقیقات به خارج از فرودگان منتقل می‌کنند و وی پس از این به شکل رسمی اعتراف می‌کند که برای دستگاه اطلاعاتی قطر فعالیت می‌کند.

اخبار بلدنا نوشت که این افسر قطری برای مقامات سوریه اعتراف کرد که برای دستگاه اطلاعاتی قطر کار می‌کند و برای اجرای ماموریتی به این کشور آمده است ولی منابع سوری نتوانستند روشن کنند که اطلاعات دیگر ماموریت این فرد چیست یا هویت او دقیقا چیست.

بنا بر این گزارش، مقامات سوریه اعتراف این افسر قطری را ضبط کرده‌اند و قرار بود از تلویزیون سوریه پخش شود اما تصمیم بر این شد که از این امر به عنوان اهرم فشاری بر قطر استفاده شود تا حملات خود به دمشق را کاهش دهد برای همین تماس‌های سوری و قطری برقرار شد ولی هنوز روشن نشده است که این افسر از خاندان حاکم بر قطر است.

همچنین در گزارش‌های خبری تاکید نشده است که وی یکی از نزدیکان شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر است یا خیر.

قطر یکی از کشورهایی است که بیشتر فعالیت را در چندین ماه گذشته علیه سوریه داشته است. حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه قطر ریاست دوره‌ای نشست وزرای اتحادیه عرب را بر عهده دارد و تاکنون به دلیل تلاش‌های قطر مشارکت سوریه در نشست‌های اتحادیه عرب به تعلیق در آمده است و یک دور تحریم اقتصادی علیه سوریه اعمال شده است.

بسیاری از گزارش‌های خبری نشان می‌دهد که هواپیماهای قطری در روزهای گذشته چندین محموله سلاح به ترکیه ارسال کردند تا به خاک سوریه قاچاق شود.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول