اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توافق سران مخالف اسد درپی دخالت قطر

خبرگزاری فارس: در پی اختلافات شدید جریان‌های مخالف خارج نشین سوریه و دخالت قطر برای نزدیک کردن دیدگاهها آنها، خبرها از توافق سران خارج نشین علیه نظام حاکم بر این کشور حکایت دارد.

توافق سران مخالف اسد درپی دخالت قطر
به گزارش فارس، «هیئت هماهنگی ملی سوریه برای نیروی‌های تغییر دموکراتیک» سوریه به ریاست «هیثم مناع» اعلام کرد که با «برهان الدین غلیون» رئیس شورای موسوم به «شورای ملی سوریه» که چند ماه پیش در استانبول ترکیه علیه سوریه و با حمایت آمریکا تشکیل شد، به توافق رسیده است.

این توافق زمانی حاصل شد که در 10 ماه گذشته هر یک از جریان‌های مخالف خارج سوریه با جریان‌های دیگر دچار اختلافات شدید بودند.

به گزارش عربی‌پرس سوریه، دو طرف اعلام کردند که در این توافق، «اصول سیاسی مبارزه دموکراتیک و مرحله انتقالی» تعیین شده است.

هیئت هماهنگی در بیانیه‌ای با بیان این خبر اعلام کرد که این توافق «در پی مذاکراتی حاصل شد که بیش از یک ماه طول کشیده بود و تعدادی از سران مهم دو طرف در آن شرکت کرده بودند».

بنا بر این گزارش، این توافق به امضای برهان غلیون و هیثم مناع رسید.

در بیانیه هیئت هماهنگی سوریه آمده است که در این توافق مهم‌ترین نقاط مربوط به آینده سوریه که دو طرف خواستار رسیدن به آن هستند تعیین شده است.

قرار است این توافق فردا یکشنبه به عنوان سندی رسمی به اتحادیه عرب و نبیل العربی دبیر کل آن تسلیم شود.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول