اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

عضو شورای عالی صلح افغانستان:

7 تن از سران طالبان با خانواده‌های خود به قطر رفته‌اند

خبرگزاری فارس: عضو ارشد کمیسیون روابط بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان با اظهار بی‌اطلاعی از جزئیات مذاکرات طالبان با آمریکا از رفتن هفت تن از سران طالبان با خانواده‌های خود به قطر خبر داد.

7 تن از سران طالبان با خانواده‌های خود به قطر رفته‌اند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل "اسماعیل قاسمیار" در گفت‌وگو با شبکه "طلوع نیوز" افغانستان بیان داشت: روند افتتاح دفتر طالبان در قطر پیش رفت داشته است اما تاکنون شورای عالی صلح افغانستان در جریان جزئیات آن قرار نگرفته است.
 
وی با اشاره به رفتن هفت تن از سران طالبان با خانواده‌های خود به قطر، گفت: ما شنیده‌ایم که این افراد به قطر رفته اند اما تاکنون آمریکا، قطر و طالبان، شورای عالی صلح را در جریان جزئیات این خبر قرار نداده‌اند.
 
عضو ارشد کمیسیون روابط بین الملل شورای عالی افغانستان، در باره پیش‌شرط‌های این شورا درباره گشایش دفتر برای طالبان در قطر، گفت: این پیش‌شرط‌ها در اختیار طالبان قرار گرفته است اما این گروه تاکنون پاسخی به آن نداده است.
 
در پیش‌شرط‌های شورای عالی صلح افغانستان درباره گشایش دفتر برای طالبان در قطر، تأکید شده است که از این دفتر فقط برای گفت‌وگوهای صلح استفاده شود و در ضمن، کشور میزبان نیز نقش محوری در این گفت‌وگوها نداشته باشد.
 
همچنین در پیش‌شرط‌های شورای عالی صلح، بر قطع رابطه طالبان با گروه‌های تروریستی به ویژه القاعده، پایان حملات مسلحانه طالبان، حفط دستاوردهای 10 ساله و پذیرفتن قانون اساسی توسط طالبان، مصون بودن وحدت و تمامیت ارضی افغانستان و حمایت پاکستان از گفت‌وگوهای صلح، تأکید شده است.
  
2 هفته پیش رسانه‌ها از افتتاح قریب‌الوقوع دفتر طالبان در قطر با حمایت آمریکا خبر دادند که در واکنش به دولت افغانستان سفیر خود را از دوحه فرا خواند.
 
پس از یک هفته، ابتدا شورای عالی صلح و 3 روز پیش رئیس جمهور افغانستان موافقت مشروط خود را با افتتاح این دفتر در قطر اعلام کردند.

انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول