اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان:

طرح ساماندهی مساجد اهل سنت یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گرگان با تأکید بر ضرورت طرح ساماندهی و تجهیز مساجد اهل سنت، این مهم را امری مفید، لازم و ضروری برشمرد.

طرح ساماندهی مساجد اهل سنت یک ضرورت است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان‌های گلستان و گیلان، آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی در نخستین جلسه رسیدگی به امور مساجد اهل سنت استان گلستان، ضمن تقدیر از تلاش‎های مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، با بیان اینکه بحث مساجد در شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی از مدت‎ها پیش مطرح بوده است، اظهار داشت: در راستای تحقق طرح ساماندهی مساجد، کسب اطلاعات و موارد منظور شده در این خصوص، اقدامی نوین و ضروری محسوب می‎شود.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت توجه به مساجد از دو بعد ظاهری و معنوی، تصریح کرد: حضور آحاد مختلف جامعه در مساجد امری مهم و بیانگر پایگاه مردمی آن است.
وی ادامه داد: حضور جوانان در مساجد باعث تربیت معنوی و مذهبی نسل جدید می‎شود.
در ابتدای این جلسه رئیس اداره فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان نیز گفت: به تازگی آیین‎نامه‎ای از سوی شورای برنامه‎ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور ارسال شده که به تصویب نمایندگان مقام معظم رهبری در مناطق قومی نیز رسیده است.
خسرو مزرعی با اشاره به وضعیت ساماندهی مساجد در مناطق اهل سنت استان، این امر را نیازمند برنامه‎ای کارشناسی شده و منسجم دانست و افزود: با توجه به وجود دستگاه‎های متعدد که هر یک به نوعی در رابطه با موضوع مساجد استان فعالیت دارند، ایجاد وحدت رویه، توجه به مقتضیات استانی، درک شرایط منطقه‎ای و پرهیز از موازی‎کاری از جمله اهداف این مرکز است.
وی تصریح کرد: در بازدیدهای میدانی و مشاهدات عینی مشخص شد که برخی از مساجد اهل سنت استان به صورت طایفه‎ای و خانوادگی ساخته شده‎اند و به همین منظور برای بهبود شرایط و ارائه خدمات بهتر استقرار یک مکانیزم فعال برای ساماندهی و هماهنگی دستگاه‎های متولی امری ضروری است.
انتهای پیام/خ30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول