اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مهریز:

مشکل گود زباله مهریز حل می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار مهریز گفت: مشکل گود زباله مهریز به زودی برطرف می‌شود.

مشکل گود زباله مهریز حل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، مهدی کیانی‌مقدم صبح امروز در پنجمین جلسه شورای بهداشت و امنیت غذایی مهریز که با موضوعات گزارش عملکرد کمیته بررسی وضعیت دفع مواد زائد جامد (زباله) در شهرستان و بررسی وضعیت بهداشتی گلزارهای مهریز تشکیل شد، از اختصاص زمین جدید برای احداث گود زباله این شهرستان و تبدیل آرامستان‌های بدون گنجایش به فضای سبز خبر داد.
فرماندار مهریز در مورد اقدامات انجام شده برای رفع موانع و مشکلات گود زباله عنوان کرد: اختصاص زمین جدید برای احداث گود زباله، حصارکشی و آماده‌سازی و تامین راه دسترسی به محل در این زمینه صورت گرفته است.
کیانی‌مقدم افزود: جلسه‌ای نیز با صاحبان صنایع در مورد مساعدت مالی در ارتباط با پاکسازی محل تشکیل شده که در نخستین فرصت، پاکسازی محل انجام می‌شود.
وی در مورد مشکلات وضعیت بهداشتی آرامستان‌ها نیز ابراز داشت: با اجرای کامل آیین‌نامه مقررات بهداشتی آرامستان‌ها که با 64 ماده مهرماه 88 توسط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور تهیه و تدوین شده، وضعیت بهداشت محیط آرامستان‌ها، غسالخانه‌ها و حمل و نقل متوفی ارتقا و از انتقال بیماری‌های مرتبط پیشگیری و باعث حفظ و ارتقای سلامت جامعه می‌شود.
فرماندار مهریز در مورد رفع این مشکلات نیز خواستار تشکیل کمیته شهر سالم و ارسال سه ماه یک‌بار گزارش بررسی مشکلات آرامستان‌ها به این شورا شد.
وی ادامه داد: وجود شش آرامستان در محلات مختلف بخش مرکزی مهریز وضع نامناسبی است که مشکلات بهداشتی و زیست محیطی را برای این شهرستان به وجود خواهد آورد که باید برای ساماندهی آن اقداماتی صورت گیرد.
کیانی‌مقدم تصریح کرد: در راستای ساماندهی آرامستان‌ها یا حصارکشی و تبدیل آرامستان‌های بدون گنجایش و مشکل‌ساز به فضای سبز به طور قطع مقاومت‌های مردمی را پیش رو خواهد داشت که باید با فرهنگ‌سازی و توجیه معتمدان محلات موانع را رفع کرد.
این مسئول یادآور شد: کسب آمادگی اجتماعی برای پذیرش این واقعیت که با وضع کنونی آرامستان‌ها مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای سایر مردم به وجود خواهد آمد، باید احداث یک آرامستان متمرکز و تبدیل برخی آرامستان‌های قدیمی و بدون گنجایش به فضای سبز مطالبه عمومی و خواست تمامی مردم شهرستان بشود.
به گزارش فارس، محل جدید گود زباله مهریز 10 کیلومتری جنوب شرق محدوده فعلی است.
موانع و مشکلات محل دفع زباله مهریز از جمله واقع شدن گود زباله در قسمت بالادست چاه‌های نیمه عمیق و عمیق و مسیر عبور قنوات، بالا بودن سطح آب زیرزمینی در محدوده گود زباله، تل‌انبار شدن و تخلیه غیر اصولی زباله، پراکندگی زباله در سطح وسیعی از منطقه حتی خارج از محل تعیین شده، واگذاری اراضی به صنایع در سال‌های اخیر توسط مدیریت منابع طبیعی در مجاورت گود زباله بدون احتساب آلودگی موجود توسط گود زباله در این جلسه و جلسات قبلی شورا طرح و بررسی شده است.
وجود افراد متفرقه به ویژه افاغنه در محدوده گود زباله برای بازیافت غیر اصولی از زباله‌های تل‌انبار شده و آتش زدن زباله‌ها، مشخص نشدن محل دفع زباله‌های ویژه، عدم وجود برنامه‌های جامع بازیافت از دیگر مشکلات گود زباله شهرستان بود که در جلسات قبلی مورد بررسی قرار گرفت.
بازدید و بررسی اعضای شورا از غسالخانه سنتی آرامستان‌های سطح شهر مهریز، تخریب غسالخانه‌های غیراستاندارد و و فعالیت یک غسالخانه متمرکز با رعایت تمام اصول بهداشتی در شهر از مصوبات این شورا بود.
نبود خدمات بهداشتی و حفاظتی برای آرامستان‌ها، شکایات مردمی، نبود خدمات سردخانه و غسالخانه، مشکلات ارائه خدمت توسط خلدبرین یزد برای شهروندان، وجود شش آرامستان در محلات مختلف و داخل شهر از جمله مشکلاتی بود که در این شورا مطرح شد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول