اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان تاکید کرد:

ضرورت تدوین طرح جامع ترافیکی در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تدوین طرح جامع ترافیکی در استان را یکی از ضرورت‌های اساسی این استان عنوان کرد.

ضرورت تدوین طرح جامع ترافیکی در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردوان نوسودی شنبه شب در جلسه شورای ترافیک استان در سنندج اظهار داشت: همچنان که در شهرها طرح جامع و تفصیلی در حال تدوین است تهیه طرح جامع ترافیکی نیز ضرورتی انکارناپذیر به شمار می‌آید.
وی تصریح کرد: تهیه و تدوین طرح ترافیکی برای استان کردستان به ویژه شهرستان سنندج که دارای مشکلات ترافیکی زیادی است اثرات مثمرثمری در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: در دیگر شهرستان‌های استان نیز کلی مشکل ترافیک وجود دارد که با تصویب طرح جامع ترافیکی این مشکلات حل و فصل خواهند شد.
معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی و دست اندرکاران و مسئولان حمل و نقل عمومی به دلیل مواجه بودن شبانه روزی با ترافیک و عبور و مرور به این مسائل بسیار واقف و آگاه هستند.
نوسودی در ادامه عنوان کرد: بسیاری از مسائل به حدی برای ارگان‌ها و ادارات مذکور واضح است که نیازی به انجام به کار کارشناسی نیست.
وی به اجرای طرح خیابان فردوسی سنندج اشاره کرد و افزود: یکی از ایرادات این طرح این است که در اکثر کشورها در مکان‌هایی که عبور و مرور وسایل نقلیه شخصی منع شده تاکسی و ماشین‌های اضطراری و امدادی باید آزادانه برای خدمات‌دهی به مردم در آنجا حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: ولی متاسفانه با اجرای طرح مذکور و ایجاد لاین ویژه برای تاکسی‌ها در این خیابان عملا ورود این خودروها به دیگر خیابان هم‌جوار ممنوع شده است.
معاون امور عمرانی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: برای انجام هر طرحی باید ابتدا روی آنها مطالعات و بحث کارشناسی صورت گرفته سپس برای کسب اثرات مثبت و منفی آن به صورت آزمایشی انجام شود.
نوسودی با بیان اینکه بحث ترافیک در سنندج دارد به معضل تبدیل می‌شود، اظهار داشت: وضعیت کنونی اگر تا مدت دیگری پیش رود عبور و مرور مختل شده و شهرها قفل خواهند کرد.

* نظارت بر ناوگان حمل و نقل با تجهیز به سیستم جی‌پی‌اس محقق خواهد شد

وی در ادامه به بحث سرویس دهی و خدمات دهی حمل و نقل عمومی در حومه شهر پرداخت و گفت: مشکلات بیمه وسایل حمل و نقل عمومی که تعدادی از آنها روستاهای اطراف شهر سنندج را پوشش می‌دهند بررسی و در جلسه‌ای با شرکت‌های بیمه‌ای باید برطرف شود.
وی ادامه داد: یک گروه کارشناسی از اعضای شورای ترافیک با ارائه استعلام‌ها، جمع‌بندی و تطبیق با قوانین در بعد تخصصی وهم بعد قوانین بر روی راهکارهای  ممکن تصمیم‌گیری شود.
معاون امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر نظارت و کنترل بیشتر بر ناوگان برون و درون شهری،گفت: لازمه نظارت و کنترل بیشتر بر ناوگان شهر مجهز شدن تاکسیرانی به سیستم جی‌پی‌اس است.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول