اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات خوزستان خبر داد

رشد ۹ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات خوزستان از رشد ۹ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از خوزستان خبر داد.

رشد ۹ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عباس علیدادی شامگاه شنبه در کارگروه صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت: در 9 ماهه امسال از گمرکات خوزستان 8 میلیون و 260 هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش 4 میلیارد دلار(معادل 40 میلیارد تومان) صادر شد.
وی از رشد 9 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از خوزستان از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در همین مدت صادرات کالاهای غیرنفتی از نظر وزنی 13درصد کاهش داشته است.
علیدادی بیان کرد: عمده صادرات کالاهای غیرنفتی خوزستان به کشورهای عراق، کویت، امارات، ژاپن، کره، چین و هند بوده است.
ناظر گمرکات خوزستان همچنین در مورد آمار صادرات به عراق از طریق گمرکات خوزستان و کشور اظهار داشت: در 9 ماهه امسال یک میلیون و 620هزار تن کالا به کشور عراق صادر شده که دارای ارزشی معادل 533میلیون و 409هزار دلار بوده است.
وی با اعلام افزایش دو درصدی صادارات کالاهای غیرنفتی به عراق از خوزستان، ادامه داد: صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات خوزستان به کشور عراق از لحاظ وزنی سه درصد کاهش و از لحاظ ارزشی دو درصد رشد داشته است.
این مقام مسئول سهم کالاهای پتروشیمی را از نظر وزنی 51.5 درصد و از نظر ارزشی 81.6 درصد کالاهای صادراتی گمرکات استان در این مدت عنوان کرد و افزود: در زمینه صادرات کالاهای پتروشیمی رشد 10 درصدی را شاهد بودیم.
وی اظهار داشت: همچنین سهم کالاهای کشاورزی از نظر وزنی 6.86 و از نظر ارزشی 8.81 درصد کالاهای صادراتی گمرکات استان بوده که 25درصد رشد منفی داشته است.
سهم کالاهای صنعتی نیز از نظر وزنی 4.45 و از نظر ارزشی 3.65 درصد کالاهای صادراتی گمرکات استان بوده که شش درصد افزایش داشته است.
علیدادی با اشاره به کاهش 38 درصدی سهم بخش فلزات در صادرات کالاهای غیرنفتی استان ادامه داد: در 9ماهه امسال سهم کالاهای فلزات از نظر وزنی 4.07 درصد و از نظر ارزشی 2.57 بوده است، در این مدت سهم کالاهای معدنی از نظر وزنی 33.19 درصد و از نظر ارزشی 3.88 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: سهم صادرات فرش و صنایع دستی نیز در این 9ماهه به ارزش یک میلیون و 332هزار دلار بوده که بسیار ناچیز است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26درصد رشد منفی داشته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول