اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

جهش صادرات غیرنفتی خوزستان رضایت‌بخش نیست

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان با تاکید بر سرعت بخشیدن در توسعه صادرات غیر نفتی استان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون جهش خوبی را در زمینه صادرات غیر نفتی از استان شاهد نبودیم.

جهش صادرات غیرنفتی خوزستان رضایت‌بخش نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی شامگاه شنبه در کارگروه صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها در سال ۹۰ می‌بایست جهش قابل ملاحظه‌ای را در زمینه صادرات غیر نفتی از استان شاهد باشیم اما در 9 ماهه سال‌جاری تنها ۹درصد نسبت به سال گذشته پیشرفت داشتیم.
وی افزود: در مدت باقی مانده تا پایان سال باید صادرات غیر نفتی استان جهش یابد که لازمه این امر فعال شدن فرمانداران، بنادر و پایانه‌ها در فراهم کردن زمینه صادرات استان است.
حجازی به کارگروه صادرات غیر نفتی کشور اشاره کرد و گفت: هفته گذشته مسائل و مشکلات صادرات غیر نفتی خوزستان در این کارگروه مطرح شد و مصوبات خوبی در ۱۵ بند در زمینه یارانه صادراتی، پایانه‌های صادرات و صادرکنندگان، بازسازی ناوگان کشتیرانی و تخصیص ناوگان برای صادرات میوه از مرز استان حاصل شد.
عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان تاکید کرد: برای توسعه صادرات باید برنامه‌ای استراتژیک تدوین و بر اساس آن عمل شود.
وی با بیان اینکه در زمینه ترانزیت در استان خوب عمل نشده، گفت: باید در هدایت بار از استان به مقصد تلاش بیشتری شود چرا که این موضوع به طور مستقیم بر صادرات غیر نفتی تاثیر می‌گذارد.
استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های خالی موجود در بنادر استان بیان کرد: جهت‌‌گیری برای توسعه صادرات باید با شدت و سرعت بیشتری انجام شود.
وی از برگزاری نشستی با حضور سفرای مرزی روز دوشنبه در تهران خبر داد و از مسئولان و متولیان صادرات غیر نفتی استان درخواست کرد تا موانع و مشکلات مرزی موجود در زمینه صادرات را به نماینده استان انتقال دهند.
وی همچنین عملکرد بانک توسعه صادرات را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: بانک توسعه صادرات عملکرد پایینی دارد به گونه‌ای که تصور می‌شود این بانک اصلا برای امور مربوط به صادرات و تسهیل این فرایند ساخته نشده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول