اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

31 میلیون دلار صادرات کالا از کشور در 9 ماه

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از صادرات بیش از 31 میلیون دلار کالا در 9 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 38 درصد افزایش داشته است

31 میلیون دلار صادرات کالا از کشور در 9 ماه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مسعود موحدی در گردهمایی مسئولان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی با فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان قم که پنج‌شنبه شب با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، حجج‌اسلام آشتیانی و بنایی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و... در سالن همایش‌های سینما وتوس قم برگزار شد، اظهار کرد: شهر مقدس قم در سال‌های طولانی با یک تاریخ پربار در عرصه جهاد و اجتهاد همیشه پیشتاز بوده است.
وی افزود: امسال هم که سال جهاد اقتصادی است قم همین پیشتازی را در عرصه اقتصادی بروز داده و در شاخص‌های مختلفی که در عرصه تولید و تجارت مطرح است از جمله بحث صادرات این پویایی و پیشتازی خود را حفظ کرده است.
قائم مقام وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: امروز رشد صادرات در استان قم از متوسط کشور بیشتر است و نشان‌ دهنده تلاشی است که در عرصه‌های تولید و تجارت در این استان رخ داده است.
وی با بیان اینکه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت وظیفه خود می‌داند درخدمت فعالان اقتصادی باشد و شرایط کاری را برای آنها تسهیل کند، اظهار کرد: ما وارث یک سری از مشکلات هستیم که باید دست در دست هم بدهیم و سعی کنیم این مشکلات را حل کنیم.
موحدی تاکید کرد: فرآیند‌های تولید و تجارت فرآیند‌های پیوسته‌ای هستند که باید در کنار هم قرار بگیرند و مشکلاتشان به صورت واحد دیده شود و به دنبال رفع این مشکلات باشیم.
وی تولید صادرات‌گرا را از محورهای برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و عنوان کرد: رشد تولید در کشور به گونه‌ای است که دیگر لباس تولید بر مصرف کشور مقداری گشاد شده است.
قائم مقام وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت با بیان اینکه باید به فکر بازارهای جهانی باشیم، گفت: باید به دنبال این باشیم که شکوفایی اقتصادی را با رشد صادرات فراهم کنیم و این به مفهوم رشد اقتصادی بالاتر، ‌توسعه اشتغال در کشور و به مفهوم توسعه سرمایه‌گذاری است.
وی با بیان اینکه دشمنان با راهبرد‌های مختلف به دنبال این هستند حوزه فعالیت‌ اقتصادی، شکوفایی اقتصادی و توسعه اقتصادی را به یک نحوی بر کشور تنگ کنند، بیان کرد: با این وجود فعالین اقتصادی دست در دست خدمتگزارانشان در حاکمیت توانسته‌اند شاخصه‌های مختلف کشور را بهبود دهند.
موحدی با بیان اینکه ما در برنامه چهارم رقم درخشان نزدیک به 100 میلیارد دلار را در عرصه صادرات تجربه کردیم، از 31 میلیون دلار صادرات کالا در 9 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 38 درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: با تلاش و مجاهدتی که فعالان اقتصادی می‌کنند و با رفع موانع در حوزه‌های مختلف در حاکمیت، ما عرصه‌های درخشان دیگر و اهداف بزرگ دیگری را در این زمینه دنبال خواهیم کرد.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول