اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

قاطعانه با پدیده زشت «زیرمیزی» برخورد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: قاطعانه با پدیده زشت ‌«زیرمیزی» در لرستان برخورد می‌شود.

قاطعانه با پدیده زشت «زیرمیزی» برخورد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اردشیر شیخ‌آزادی عصر امروز در کمیته صیانت از حقوق شهروندی این دانشگاه در خرم‌آباد گفت: برخورد قاطع و جدی با پدیده شوم زیرمیزی در مراکز علمی، درمانی و بهداشتی استان امری مهم و حیاتی است.
وی افزود: متأسفانه بعضی پزشکان جراح با دریافت مبالغی از بیمار با عنوان زیرمیزی، موجب بروز مشکلات جدی در حوزه درمانی می‌شوند که باید این معضل به صورت ریشه‌ای حل شود.
وی اظهار داشت: راهکار اساسی و قاطع ریشه‌کنی این پدیده زشت باید با برنامه‌ریزی و همکاری مسئولان مربوطه تدوین و اجرایی شود.
شیخ آزادی در ادامه به برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای پیشنهاد افزایش سرانه درمان از سوی لرستان مطرح شده که با موافقت اعضا مورد تایید قرار گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یکی از مشکلات اصلی حوزه درمان در سرانه درمانی است، که تفاوت چند برابری تعرفه‌های بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی موجب بروز آن می‌شود.
شیخ آزادی با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: بر اساس این قانون پزشکان باید یا در بخش دولتی خدمت کنند و یا در بخش خصوصی فعالیت کنند.
وی در خصوص طرح پزشک امین که توسط سازمان تأمین اجتماعی مطرح شده است، گفت: طرح پزشک امین طرحی شتاب زده، فاقد پشتوانه کارشناسی لازم و مغایر با مبانی اصلی سیاستگذاری کلان سلامت کشور است که همانند تجربه تلخ پزشک معین قطعاً با شکست مواجه می‌شود و در عمل توفیقی ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با استناد به مواد 35 و 36 برنامه پنجم توسعه کشور بیان کرد: سلامت همانند امنیت از امور حاکمیتی کشور است و طبیعتاً هرگونه مداخله، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در آن مطابق قانون باید با مشورت و هماهنگی وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی سیاستگذاری سلامت جامعه صورت گرفته و از جزیره‌ای عمل کردن، پیمودن راه آزمون و خطا و پراکندگی منابع سلامت پرهیز کرد.
شیخ آزادی برنامه موفق پزشک خانواده و نظام ارجاع را برنامه‌ای جا افتاده در بین مردم و تنها برنامه سلامت محوری دانست که با استفاده از تجربیات صاحب نظران عرصه سلامت کشور تدوین شده و تمام جوانب امر در آن لحاظ شده است و با اجرای طرح پزشک امین زحمات متولیان سلامت کشور بر باد خواهد رفت و به واسطه موازی کاری و پراکندگی اعتبارات، طرح ارزشمند پزشک خانواده تحت‌الشعاع طرح پزشک امین قرار گرفته و تضعیف می‌شود و این رویه به هیچ وجه به مصلحت نظام سلامت کشور نیست.
 قائم مقام وزیر بهداشت در لرستان تصریح کرد: طرح پزشک امین وجاهت قانونی نداشته و در تدوین آن نظر صاحبان اصلی فرآیند اخذ نشده است و با اجرای آن هم مردم و هم پزشکان دچار اضطراب، سردرگمی و بلاتکلیفی می‌شوند و به واسطه تداخل کاری با طرح پزشک خانواده، فرآیندهای تأمین سلامت جامعه دچار اختلال می‌شوند و آشفتگی نظام سلامت، سلب اعتماد مردم، نارضایتی عمومی و به خطر افتادن امنیت شغلی پزشکان از تبعات منفی و زیانبار اتخاذ این سیاست کارشناسی نشده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول