اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام:

وزارت بهداشت ابزار کافی برای مقابله با زیرمیزی ندارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: واقعی نبودن تعرفه‌ها باب زیرمیزی گرفتن را در جامعه پزشکی باز کرده است. ‌

وزارت بهداشت ابزار کافی برای مقابله با زیرمیزی ندارد
علی باغبانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: وزارت بهداشت ابزاری کافی برای مقابله با زیرمیزی ندارد وگرنه نسبت به این موضوع بی‌توجه نیست.
وی بیان داشت: مسئله زیرمیزی گرفتن پزشکان یک موضوع کاملا تکراری به گونه‌ای که به طور کامل قبح آن ریخته شده است.
عضو کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: رابطه مالی بین بیمار و پزشک، ‌ارتباط‌ واقعی درمانی بیمار و پزشک را مختل کرده است.

*وزارت بهداشت به پزشکان حق زیرمیزی می‌دهد

عضو کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وزارت بهداشت به علت اینکه می‌داند تعرفه‌های پزشکان واقعی نیست به پزشکان حق می‌دهد زیرمیزی دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت تعرفه واقعی را اجرا نمی‌کند، افزود: مسئولان دولتی بیشترین نقش را در مسئله زیر‌میزی دارند و شاید وزارت بهداشت کمترین سهم را دارد.
باغبانیان با بیان اینکه اگر تعرفه واقعی به اجرا گذاشته نشود عدالت در سلامت اجرایی نخواهد شد، ادامه داد: به خاطر واقعی نشدن تعرفه‌ها بسیاری از مطب‌ها در حال تعطیل شده است.    
وی از اینکه مجلس در رسیدگی به موضوع زیرمیزی گرفتن پزشکان و تعرفه واقعی آنها کوتاهی‌های بسیاری کرده است، اظهار داشت: مسئولان کنونی هیچ تمایلی به حل این داستان تکراری زیرمیزی گرفتن پزشکان ندارند.
عضو کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: وزارت بهداشت بیش از دولت و مجلس دغدغه حل معضل زیرمیزی و واقعی کردن تعرفه‌ها را دارد اما ابزاری در دست ندارد‌.
وی گفت: وزارت بهداشت نظارت‌های موردی و نه ریشه‌ای در برخورد با مسئله زیرمیزی ‌گرفتن پزشکان داشته است و ابزارهای کوتاهی در این ‌ارتباط‌ به کار گرفته است.
باغبانیان با اشاره به اینکه پزشکان در دریافت زیرمیزی محدودیتی ندارند و نظارتی هم صورت نمی‌گیرد، افزود: در ‌ارتباط‌ با برخورد با این دسته از پزشکان مشکل کمبود و ضعف قانون نیست و به حد کافی مواد قانونی وجود دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول