اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال سمنان خبر داد

افزایش 9.8 درصدی طلاق‏ها در سمنان/ ایوانکی همچنان در صدر

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان سمنان از افزایش 9.8 درصدی طلاق‏ها در سمنان خبر داد.

افزایش 9.8 درصدی طلاق‏ها در سمنان/ ایوانکی همچنان در صدر
عباسعلی طالب‏بیدختی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در سمنان، با اشاره به هفته ثبت احوال اظهار داشت: شمار ثبت ازدواج‏ها در هشت ماهه سال جاری در استان سمنان 4.11 درصد افزایش داشته و 183 واقعه بیشتر از سال گذشته بوده است.
طالب‏بیدختی افزود: در هشت ماهه امسال 4 هزار و 632 واقعه ازدواج در استان سمنان ثبت شده است در حالی که در همین مدت در سال گذشته 4 هزار و 449 واقعه ثبت شده بود.
وی گفت: بیشترین میزان ثبت ازدواج همچون طلاق در ایوانکی بوده که امسال 30.5 درصد رشد داشته است.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان افزود: این در حالی است که میزان طلاق در ایوانکی نیز امسال به رقم 159 واقعه رسیده و 27.4 درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است؛ اما همچنان این شهر در ثبت ازدواج و طلاق در استان سمنان پیش‏گام است.
طالب‏بیدختی بیان داشت: شمار ثبت طلاق در استان سمنان از 663 مورد در هشت ماهه سال گذشته به 728 فقره در سال جاری رسیده است و این نشانگر افزایش 9.8 درصدی طلاق‏ها در استان است.
وی در تحلیل بیشتر خود از علل وقوع طلاق در استان سمنان گفت: از مجموع طلاق‏های ثبت شده در استان، 645 مورد مربوط به داخل استان و 83 مورد مربوط به خارج این استان بوده است که نشان می‏دهد 88.6 درصد طلاق‏ها مربوط به هم استانی‏های سمنانی و 11.4 درصد مربوط به غیر سمنانی‏هاست.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان اضافه کرد: منظور از تعبیر داخل استان این است که زوج یا زوجه دارای شرایطی نظیر بومی بودن، صدور ازدواج یا طلاق در داخل استان و سکونت در این استان باشند که در بسیاری از طلاق‏ها این شرایط صدق نمی‏کند.
طالب‏بیدختی بیان داشت: هم‏اکنون از هر 6.5 ازدواج در استان سمنان یک طلاق ثبت می‏شود و با توجه به اینکه این آمار از هر 10 ازدواج یک طلاق در دو سال گذشته به این رقم رسیده است یک هشدار جدی محسوب می‏شود.
وی اضافه کرد: بررسی‏ها نشان داده است که هرچه سن ازدواج زوج و زوجه نزدیک‏تر بوده، طلاق‏های بیشتری ثبت شده است و برعکس هرچه تفاوت سنی آنها بیشتر شده از میزان ثبت طلاق کاسته شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: بر اساس همین نتایج، کوچک‏ترین اختلاف سلیقه در زوجین با اختلاف سنی کم به طلاق می‏انجامد.
طالب‏بیدختی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که چرا جلوی تخلفات دفترخانه ایوانکی گرفته نمی‏شود، بیان کرد: پرونده‏ای در این زمینه در دادگاه مطرح بوده و اقدامات در دست بررسی است.
وی اضافه کرد: سر دفتر ایوانکی دفتر ثبت ازدواج و طلاق را به تهران انتقال می‏دهد و این مسئله در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان سمنان نیز مطرح شده است و باید تاکید داشت که انتقال دفتر از حوزه خدماتی ممنوع است.
انتهای پیام/20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول