اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه امیرالمومنین خبر داد

اعزام مبلغ به مدارس جنوب تهران برای برپایی نشست‌های تخصصی

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته شده در راستای پاسخ به مسائل و سئوالات جوانان از اعزام مبلغ به مدارس جنوب تهران برای برپایی نشست‌های تخصصی خبر داد.

اعزام مبلغ به مدارس جنوب تهران برای برپایی نشست‌های تخصصی
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد متولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های تبلیغی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: این معاونت در سال تحصیلی 1390 کار خود را با مسئولیت‌ها و شرح وظایف گسترده‌ای آغاز کرد و در ابتدای سال جذب مبلغ از بین طلاب جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع)، ائمه جماعات منطقه و حوزه‌های علمیه همجوار را  آغاز کرد که در این راستا بالغ بر 130 مبلغ جذب شد که 80 مبلغ به مدارس آموزش و پرورش مناطق 20،19،16 اعزام شدند.
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) افزود: همزمان با اعزام مبلغ و امام جماعت به مدارس آموزش و پرورش، مبلغ‌های متخصص در زمینه مسائل خانوادگی، پرسش و پاسخ، مسائل اخلاقی، شبهات وهابیت، فرق ضاله، فرقه‌های نوظهور و مباحث مربوط به ولایت به مدارس آموزش و پرورش اعزام شدند که جلسات 250، 300، 400  نفره با دانش آموزان داشتیم که بسیار مؤثر و ارزنده بود.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت معاونت تبلیغ در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت:  همزمان با فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان که در ایام تعطیل حوزه علمیه بود، این معاونت از بین مبلغان ساکن تهران اعزام‌هایی به مساجد و هیئت‌های مذهبی داشت و از میان مبلغ‌های خواهر نیز اعزام‌هایی به برخی مساجد و هیئت‌های مذهبی داشتیم که کاری بسیار تاثیرگذار بود.
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) عنوان کرد: در تعامل با مساجد مناطق اطراف و ادارات و سازمان‌های دولتی برای برگزاری نماز جماعت، بیش از 40 امام جماعت اعزام کردیم و در ماه محرم امسال نیز برای سخنرانی و ترویج معارف اسلامی به 15 هیئت در مناطق اطراف مبلغین برادر و خواهر اعزام داشتیم.
این استاد حوزه با اشاره به اعزام مربی قرآنی به مدارس آموزش و پرورش ابراز داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که در کشور 10 میلیون حافظ قرآن باید داشته باشیم، با اعزام مربی قرآنی با چند مدرسه آموزش و پرورش کار را شروع کردیم که کار بسیار ارزشمندی است.
وی در مورد کلاس‌های آموزشی و کاربردی تبلیغ برای مبلغین جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) گفت: معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی برای مبلغین این حوزه علمیه کلاس‌های آموزش فن بیان، فن کلاس داری، فرقه‌های نوظهور، شیوه بیان احکام و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌کند.
متولی درباره نحوه تعامل و همکاری معاونت تبلیغ جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها اظهار داشت: این معاونت بیشتر با ارگان‌ها و سازمان‌هایی تعامل دارد که کار فرهنگی ـ تبلیغاتی دارند، مثل امور مساجد، سازمان تبلیغات، پایگاه‌های بسیج و آموزش و پرورش و در مورد ارگان‌های حوزوی بیشترین همکاری ما با معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران و مؤسسه قرآن و عترت جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) است که بتوانیم در همکاری با این ارگانها، مبلّغین قرآن پژوه و قرآن محور تربیت کنیم که در امر مقدس تبلیغ معارف اسلامی و در راستای معارف قرآن کریم تاثیرگذار باشند.
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در انتهای این گفت‌و‌گو با اشاره به چشم انداز این معاونت ابراز داشت: به یاری خداوند متعال و حضرت ولی‌عصر (عج)، چشم‌اندازی که برای معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی در نظر گرفتیم اعزام مبلغ به سراسر ایران اسلامی و حتی به خارج از کشور و در سطح بین‌المللی است که این مبلغین بتوانند با علم روز پیام اسلام و انقلاب اسلامی را به گوش مردم جهان برسانند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول