اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

سختی‌های تبلیغ تاثیری در انگیزه تبلیغی مبلغان ندارد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: با وجود سختی‌ها و کاستی‌ها، همواره شیرینی، حلاوت و زیبایی امر تبلیغ در جای خود برای مبلغان باقی است و هیچ‌گاه از انگیزه و نشاط مبلغان کاسته نمی‌شود.

سختی‌های تبلیغ تاثیری در انگیزه تبلیغی مبلغان ندارد
حجت‌الاسلام احمد زادهوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهایی در کنار حوزه برای ساماندهی امر تبلیغ ایجاد شده‌اند ولی مردم اصلی‌ترین تکیه‌گاه و خاستگاه تبلیغ هستند.
وی خاطرنشان کرد: به طور معمول با وجود حمایت، پشتیبانی و استقبال مردم است که مبلغان در مناطق مختلف به امر تبلیغ می‌پردازند.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه مبلغان پیام‌رسانی و بیان احکام دین را بر عهده دارند، گفت: مبلغان هیچ‌گاه از مردم مبلغی را مطالبه نمی‌کنند و به اندازه توان خود و خالصانه به فعالیت تبلیغی می‌پردازند.
وی خاطرنشان کرد: برخی مبلغان در راه انجام فعالیت خطیر تبلیغ فوت کرده و با وجود سختی‌ها و کاستی‌ها، همواره شیرینی، حلاوت و زیبایی امر تبلیغ در جای خود برای آنها باقی است و هیچ‌گاه از انگیزه و نشاط مبلغان کاسته نمی‌شود.
زادهوش با اشاره به استقبال در مناطق تبلیغی از مبلغان گفت: درجه استقبال عمومی از مبلغان متفاوت است و گاهی در برخی مناطق، مبلغان به اندازه‌ای با استقبال مردم رو به رو می‌شوند که در طول ساعات شبانه‌روز به امور پاسخگویی، مشورت‌دهی و سخنرانی در مدارس مشغول هستند.
وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات استقبال مردم از مبلغان کم است که عواملی مانند ضعف مبلغان و مشکلات فرهنگی منطقه بر آن تاثیرگذار است که سعی می‌کنیم با تقویت و دانش‌افزایی مبلغان این امر کاهش پیدا کند و ارتباط وسیع‌تر و محکم‌تری بین مردم و مبلغان ایجاد شود.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به بیمه مبلغان گفت: مبلغان در ایام تبلیغ خود در سال‌های گذشته بیمه حداقلی دریافت می‌کردند، ارائه این بیمه برای دفتر تبلیغات اسلامی مقرون به صرفه نبود.
وی عنوان کرد: سیاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه این است که اگر حوادثی برای مبلغ اتفاق افتد به همان اندازه‌ای که بیمه حمایت حداقلی می‌کرد دفتر تبلیغات متعهد است که حمایت حداقلی را از مبلغ انجام دهد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول