اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آخرین آمار ثبت‌نام داوطلبان سیستان‌وبلوچستان

143 نفر نامزد انتخابات در سیستان‌وبلوچستان شدند

خبرگزاری فارس: جانشین ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: آخرین آمار داوطلبان انتخابات در سیستان و بلوچستان، 143 نفر اعلام شد.

143 نفر نامزد انتخابات در سیستان‌وبلوچستان شدند
رضا محمودی امروز به خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با 14 شهرستان، 40 شهر و 30 بخش در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با شش حوزه اصلی و 34 حوزه فرعی، هشت نماینده به مجلس معرفی خواهد کرد.
وی افزود: این تعداد داوطلب از حوزه‌های انتخابیه زاهدان، زابل، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار ثبت‌نام کرده‌اند.
جانشین ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حوزه‌های انتخابی زاهدان با یک حوزه اصلی، 53 داوطلب و دو کرسی نمایندگی، زابل یک حوزه اصلی و شش حوزه فرعی با 22 داوطلب، دو نماینده، ایرانشهر یک حوزه اصلی و 12 حوزه فرعی با 29 داوطلب و یک نماینده، سراوان با یک حوزه اصلی و پنج حوزه فرعی و 13 داوطلب و یک نماینده و چابهار یک حوزه اصلی و شش حوزه فرعی با 15 داوطلب و یک نماینده در مجلس شورای اسلامی خواهند داشت.
محمودی گفت: از مجموع داوطلبان فوق چهار نفر زن هستند و هشت نماینده فعلی مجلس و پنج نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی هم به چشم می‌خورند.
وی عنوان کرد: تمام هیئت‌های اجرایی با ترکیب هر هیئت 11 نفره تشکیل شده که در مجموع 440 نفر اعضای کل هیئت‌های اجرایی استان هستند.
جانشین ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: از کل آمار اعلام شده داوطلبان، 5/27 درصد مدرک دکترا، 64 درصد فوق‌لیسانس و 5/8 درصد لیسانس دارند که میانگین سنی 30 تا 40، 40 درصد، 41 تا 50، 41 درصد، 51 تا 60، 5/17 درصد و 61 تا 75 نیز 5/1 درصد هستند.
محمودی اضافه کرد: در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی یک هزار و 400 شعب اخذ رأی برای جمع‌آوری آرای مردم در اقصی نقاط استان پیش‌بینی شده است.
وی گفت: ثبت‌نام داوطلبان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت 17 امروز جمعه به پایان رسید و طبق قانون به هیچ وجه قابل تمدید نیست.
جانشین ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: با اتحاد و وفاق ملی و همیشگی مردم شیعه و سنی استان، انتخاباتی پر شور، با نشاط و گسترده را شاهد باشیم تا با حضور میلیونی بار دیگر نقشه‌های شوم استکبار را خنثی و آنان را که همواره درصدد ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند را مأیوس کنیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول